«اینترنت اکسپلورر 9» در 48 ساعت اول، دو میلیون بار دانلود شد!

این نسخه دارای پشتیبانی کامل از HTML5 به همراه رابط کاربری جدید و پیشرفته است.

3

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌اسپوت، شرکت مایکروسافت رسما اعلام کرد که کاربران اینترنتی در سراسر جهان در فاصله زمانی 48 ساعت پس از عرضه نسخه آزمایشی اینترنت اکسپلورر 9، نسخه جدید مرورگر این شرکت در 15 سپتامبربیش از دو میلیون بار آن را دانلود و بارگذاری کرده‌اند.

مایکروسافت نسخه جدید اینترنت اکسپلورر را با ویژگی‌هایی همچون رابط کاربری جدید به همراه موتور جاوا اسکریپت بسیار سریع و همچنین پشتیبانی کامل از HTML5 عرضه کرده است.

این رکورد خیره‌کننده دانلود در حالی بدست آمده است که نسخه آزمایشی اینترنت اکسپلورر8  در آگوست سال 2008 و در مدت 5 روز پس از عرضه بیش از 1.3 میلیون بار دانلود شده بود و این در حالی است که طبق آمار بدست آمده بیش از 9 میلیون مرور صفحات وب برای دسترسی به اخبار عرضه این نسخه از مرورگر اینترنت اکسپلورر انجام شده است.

اگر چه مایکروسافت با اعلام این رقم از آن ابراز خشنودی کرده اما بررسی تاریخ عرضه مرورگر محبوب فایرفاکس نشان می‌دهد که به طور مثال در زمان عرضه فایرفاکس 3 در سال 2008 بنا بر اعلام موزیلا این مرورگر بیش از 8.3 میلیون بار دانلود شد و یا در سال 2009 و در عرضه نسخه جدیدی از این مرورگر دانلود آن تنها در روز اول 2 میلیون بار بوده است.

نکته قابل توجه اینکه طبق اعلام شرکت مایکروسافت کاربران ویندوز ایکس‌پی قادر به دانلود و بارگذاری این مرورگر نبوده‌اند که شاید در صورت دانلود کاربران ویندوز ایکس‌پی مایکروسافت می‌توانست رکورد خیره‌کننده‌تری را به ثبت برساند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. ped4am می‌گوید

    فقط Opera کاملا باهات موافقم.

  2. ar30 می‌گوید

    منم یکی از اون 2 میلیون دانلود بودم!

    ولی فقط Opera

  3. کوروش می‌گوید

    یه خورده دیگه دانلود می کنن و همون تعداد میمونن. اینام کسانی بودن که کنجکاو بودن چیه ورژن 9