نبرد گوگل و مایکروسافت در جدول 100 برند برتر تجاری جهان

در جدیدترین جدول برترین برندهای تجاری در جهان برند گوگل با یک جهش خود را به مکان چهارمین برند تجاری جهان پس از برند مایکروسافت رسانده است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Techspot، بر اساس آخرین گزارش یک موسسه معتبر بررسی برندهای تجاری در جهان برندهای تجاری کوکاکولا، آی‌بی‌ام و مایکروسافت همچنان برترین برندهای تجاری جهان در سال جاری میلادی هستند.

شرکت تجاری InterBrand   که یک شرکت مرجع در بررسی برندهای تجاری در جهان است در یازدهمین سال متوالی، یازدهمین لیست 100 برند تجاری برتر در جهان را منتشر کرده و در این رده بندی که با نام اختصاصی “Best Global Brands” منتشر می‌شود،  برندهای تجاری گوگل، جنرال الکتریک و مک‌دونالد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نکته جالب اینکه قرار گرفتن نام گوگل پس از مایکروسافت، رقابت در دنیای فناوری را به این جدول نیز کشانده است.

در این بررسی 3 شرکت اول لیست همچنان جایگاه خود را همانند سال گذشته حفظ کرده‌اند اما گوگل با یک جهش مکان خود را از هفتم به چهارم تغییر داده  و البته در این بین نوکیا نیز با 3 پله سقوط از جایگاه پنجم به جایگاه هشتم در این جدول، نسبت به سال گذشته سقوط قابل توجهی داشته است.

گفتنی است که این لیست 100 صدتایی بر اساس عوامل مختلفی انتخاب می‌شود که از مهمترین عوامل می‌توان به عملکرد مالی، نقش نام و برند تجاری برای فرایند تصمیم به خرید مشتریان و همچنین قدرت تجاری برای ادامه سوددهی شرکت اشاره کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. davood می‌گوید

    ta jaii ke man midoonam chand roze pish elam shod ke apple aval shode !!!
    khabaresham hameja khondam !
    hala nemidoonam shoma ino elam mikoni yani chi !!

    فارنت: دوست عزیز جدول اصلی به همراه نمودار نشاندهنده صحت و معتبر بودن خبر ماست. ممنون