گوگل سرویس دهی به کاربران یاهو را آغاز کرد

کاربران با سرویس OpenID به راحتی می توانند با اکانت یاهوی خود از تمامی سرویسهای گوگل استفاده کنند.

0

فارنت:چندبارشده که شما بخواهید در وبسایتی اکانتی بسازی و این پیغام رو مشاهده کنید که : متشکریم که یک اکانت یا حساب برای خود ساختید – برای فعال سازی حساب جدید لطفا به ایمیل خود رفته و روی لینک تایید هویت یا verification کلیک کنید .

اگرچه شما شاید می خواهی فقط از این وب سایت دیدن کنی ولی به هر حال باید یک مسیر طولانی را طی کنی که احتیاج به پردازش طولانی زیر را دارد:

سویچ شدن  و رفتن به میل باکس  خود، تلاش برای پیداکردن پیغامی که وبسایت برای شما فرستاده ( که ممکن است در فولدر اسپم شما باشد )، باز کردن آن و کلیک کردن روی لینک و غیره .

تا همین واخر ما هم چنین پیشنهادی را به کاربران می دادیم اگر خواهان ثبت نام در سرویس گوگل بودند و کاربران می‌بایست یک ایمیل دیگر مانند یاهو و هات میل یا آمریکن آنلاین معرفی کرده تا ایمیل جدیدشان را فعال کنند.

بتازگی ما برای  برای ساختن و ایجاد این پردازش ساده ما از استاندارد اینترنتی ویژه‌ای به نام  OpenID استفاده می کنیم که با چندین توسعه دهنده ایمیل مانند یاهو پشتیبانی می شود در عوض پردازش های قبلی و مرحله های پی در پی را دیگر ندارد . کاربران یاهو که می خواهند از سرویس‌های گوگل استفاده کنند  یک صفحه را در زیر می بینند با یک دکمه که آنها رو به یاهو می فرستد برای شناسایی هویت آنها .

در این هنگام که شما دکمه را کلیک کنیدیاهو به شما یک صفحه را برای کسب رضایت برای به اشتراک گذاردن ایمیل خود با گوگل را نشان می‌دهد.

پس از تائید شما می توانید به راحتی از تمامی سرویسهای گوگل ماستفاده کنید و بدینوسیله بسیاری از کاربران این پروسه طولانی را تنها با یک کلیک پشت سر خواهند گذاشت. و ما امیدواریم که برای گسترش این ویژگی به دیگر ارائه دهنگان ایمیل،اپراتورهای این وب سایت‌ها بیشتر در مورد این قابلیت انعطاف به خرج دهند.

بسیاری از کارشناسان این کار گوگل را اقدامی در جهت جذب کاربران یاهو می‌دانند ولی به هر حال اینهم یکی از مزایای سرویس جدیدی به نام OpenID است.

منبع:وبلاگ گوگل

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.