این بار شما به لوگوی گوگل، جان دهید! + عکس

غول اینترنتی دنیا دو روز است که با تغییر لوگوی خودف به پیچیدگی معمای دلیل تغییر لوگوی خود می‌افزاید و حدس وگمان‌ها در خصوص دلیل این تغییر لوگوها را افزایش می‌دهد.

0

به گزارش فارنت، گوگل همواره با تغییر لوگوی صفحه اول خود قصد یادآوری و یا گرامیداشت سالگرد تولد و یا رخدادی را داشته است، اما گوگل از روز گذشته با تغییر لوگوی خود معمای جدیدی را در دنیای وب در میان کرابران اینترنتی ایجاد کرده است.

غول اینترنتی دنیا همواره در کنار تغییر لوگوی خود با قرار دادن لینک مورد نظر بر روی این لوگو، موضوع تغییر لوگو را یادآوری می‌کرد، به طور مثال در موضوع آغاز جام جهانی، شما با کلیک بر روی لوگوی جدید گوگل به صفحه‌ای حاوی نتایج جستجوی عبارت World Cup 2010  ،هدایت می‌شدید اما از روز گذشته گوگل با وجود تغییر لوگو، هیچ لینکی را بر روی این لوگوی خود قرار نداد تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص دلیل این تغییر لوگوها افزایش یابد.

گوگل روز گذشته در لوگوی جدید خود توپ‌های رنگی را به نمایش گذاشته بود که از رنگ های معروف لوگوی قبلی یعنی آبی قرمز، زرد و سبز تشکیل شده بود که بانزدیک شدن و تکان دادن نشانگر ماوس، آنها به حرکت در آمده و به نوعی از نشانگر ماوس فرار می‌کردند.

شما در هنگام بارگذاری صفحه اول یک انعطاف و حرکت زیبا را در صفحه مشاهده می‌کردید که با آرام شدن نشانگر ماوس تمام توپ‌ها به جای خود بازگشته و دوباره تشکیل لوگوی گوگل را می دادند.

گمانه‌زنی‌ها در وب‌سایت‌های اینترنتی این گونه پیش رفت که برخی ازآنها این تغییر لوگوی گوگل را قدرت‌نمایی گوگل در خصوص فناوری HTML5 دانسته و به طور مثال روزنامه گاردین نیز دلیل این تغییر لوگو را سالگرد آغاز بکار گوگل در ابتدای ماه سپتامبر دانسته بود.

اما کار به اینجا ختم نشد و گوگل امروز هم بدون اینکه توضیح روشنی در خصوص لوگوی دیروز (توپ‌های رنگی) داده باشد، با تغییر لوگوی خود، معمای جدیدی را اضافه کرد، این بار شما بودید که به لوگوی گوگل، رنگ می‌دادید.

شما امروز شاهد لوگوی بی‌رنگی هستید که به محض اینکه شما اقدام به وارد کردن کلمه‌ای در کادر جستجوی گوگل می‌کنید، لوگوی گوگل، حرف به حرف رنگ می‌گیرد.

گوگل هنوز در خصوص این لوگو توضیحی نداده اما به نظر می‌رسد، حدس گاردین در این خصوص به واقعیت نزدیک باشد و گوگل در سالگرد آغاز به کار خود در حال قدرت نمایی با HTML5 است. شما چه فکر می‌کنید؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.