آیفون خود را به «میکروسکوپ» تبدیل کنید!

این تصاویر عجیب و غریب همگی تنها با تلفن همراه هوشمند آیفون گرفته شده،که یه یک میکروسکوپ ۴۵X تبدیل شده است.

2

فارنت: این تصاویر عجیب و غریب همگی تنها با تلفن همراه هوشمند آیفون گرفته شده که به یک میکروسکوپ ۴۵X تبدیل شده است. اما شاید اولین سوال برای شما این باشد: چگونه؟

فردی با نام مستعار کاریفو این ابتکار را که دارای خلاقیت فراوان است، انجام داده، که ادامه مطلب را از زبان خود او می‌خوانیم.

بهتر است شرح پروژه من را بخوانید تا بدانید چطوری این کار صورت گرفته است: اول کار بگویم که این کار برای شما تقریبا ۱۳ تا ۲۵ دلار آب می‌خورد و در ضمن انجام این پروژه تقریبا آسان و بدون دردسر است  و تنها شما باید منظره‌یاب میکروسکوپ را به لنز دوربین آیفون خود متصل کنید و البته امنیت آنرا نیز برای تکان نخوردن در حین عکاسی تامین کنید.

این منظره یاب با دقت 45X در حدود 12.5دلار برای شما هزینه دارد (اینجا) که البته در دست دوم فروشی های اینترنتی من آنرا به قیمت 7 دلار خریداری کردم.

بعد مرحله  اتصال آن به بدنه آیفون است که می تواند ابتکاری باشد یا مثل من آنرا با یک کیس آیفون که از قبل داشتم بدون دردسر به آیفون متصل کنید که البته این کیس نیز در آمازون با قیمت 13 دلار در دسترس است (اینجا) که البته باز هم به شما بستگی دارد که چگونه منظره‌یاب میکروسکوپ را به آیفون خود متصل کنید.

این هم چندین عکس با آیفون میکروسکوپی ام:

در انتها پیشنهاد می‌کنم حتما امتحان کنید که بسیار لذت بخش است.

خلاقیت از :کاربفو

منبع: گیزمودو

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. koosha می‌گوید

    این اولین بار تیست که برای یک گوشی تبدیل برای میکروسکوپ میاد
    چند وقت پیش محققین یه دانشگاهی – که اسمش یادم نیست- برای sonyerricson ساختن . بعدش هم کاربران nokia

  2. وحید می‌گوید

    سلام، ممنون از مطالب جالبتون. 1 سوال، آیا این امکان فقط در آیفون وجود دارد؟ آیا این وسیله منظره یاب در ایران هم یافت میشود؟
    سردبیر: بیشتر این گجتها برای آیفون عرضه میشود بعضی از وب سایتها هستند که کار خرید از آمازون را انجام میدهند برای داخل ایران
    با تشکر