پالم مشخصات web0S 2 را منتشر کرد

نسخه آزمایشی که برای برنامه نویسان منتشر شده دارای قابلیت‌های جالب از جمله مولتی تسکینگ نسل بعد و HTML5 است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily،شرکت پالم نسخه آزمایشی و بتای  webOS 2.0 را جهت برنامه نوسیان و توسعه دهندگان این سیستم عامل منتشر کرد که دارای مشخصات فنی بسیار جالبی است.

از جمله مشخصات جالب این سیستم عامل اضافه شدن قابلیت مولتی تسکینگ نسل بعد  به همراه جستجوی همگیر ،Synergy و تمامی قابلیت‌های HTML 5 است.

با افزوده شدن این قابلیت‌ها به پالم حالا باید آنرا یک رقیب جدی برای Apple -iOs, Google -Android و  RIM-Blackberry بدانیم  و برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های webOS 2.0 به  شرح ذیل است:

-نسل بعدی مولتی تسکینگ

شما در این سیستم عامل شاهد نسل بعدی مولتی تسکینگ هستید به صورتیکه شما میتوانید به راحتی از برنامه‌های خود خارج شده و آن برنامه در پشت زمینه در حال آماده باش باشد و حتی شما می توانید برای سیستم عامل تعیین کنید که به مولتی تسک بودن کدام برنامه نیاز دارید.

-شما سریع تایپ کنید  و عکس العمل سریع را ببینید

نگران نباشید شما وقتی شروع به ایجاد یک پیام در ایمیل خود می‌کنید به راحتی وضعیت شما بروز رسانی می‌شود و سایت‌های مورد علاقه نیز برای بررسی بروز رسانی چک می‌شوند و همگی این موارد به آسانی و در یک چشم بر هم زدن انجام می‌شوند.

-نمایشگاه نرم افزار

شما می‌توانید به راحتی پالم را در داک مخصوص پالم به نام Palm Touchstone Charging Dockقرار داده  و پالم ضمن شارژ شدن شروع به نمایش برنامه‌های جدید مخصوص تلفن همراه شما می‌کند و حتی می‌توانید د عکس‌های فیس‌بوک خود را نیز بازخوانی کنید.

Synergy

سینرژی یکی از جدیدترین راه های تبادل و هماهنگ سازی اطلاعات است که به وسیله اتصال به وب تمامی امور کاربر از قبیل صندوق های پست الکترونیکی ،دوستان جدید در فیس بوک و توئیتر،تقویم و ملاقات های کاری در کمترین زمان ممکن سینک و هماهنگ می‌شوند.

-خدمات جاوا اسکریپت

بعد از اضافه شدن APIs سینرژی،سرویس جاوا اسکریپت به راحتی به سیستم عامل پالم امکان پردازش برنامه ها در پشت زمینه سیستم عامل و همچنین قابلیت‌های جدید پردازش اطلاعات را اضافه کرده است.

HTML5

فلاش،دیگر فلاش را فراموش کنید ،آینده در دستان HTML5 است و webOS 2 تمای قابلیت‌های مذکور را در خود گنجانیده است.

گفتنی است که چندی قبل شرکت HP شرکت پالم را خریداری کرد و در ضمن اعلام کرد که قصد گسترش سیستم عامل webOS پالم را از جمله در تلفن های همراه و تابلت‌های رایانه‌ای دارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.