نسخه جدید مرورگر موزیلا برای آندروئید منتشر شد

نسخه آلفای فنک 2 برای تلفن های همراه آندروئیدی و نوکیا N900 منتشر شده است.

4

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز ،شرکت موزیلا به صورت رسمی نسخه آلفا یا  پیش از انتشار رسمی مرورگر خود برای تلفن های‌همراه هوشمند موسوم به فنک را منتشر کرد.

مرورگر فنک 2 که بنا بر صحبت‌های “استوارت پارمنتر” رئیس تیم توسعه تلفن‌های همراه شرکت موزیلا  برپایه پلاتفرم Gecko استفاده شده در فایر فاکس 4 بنا شده است دارای بسیاری از ملزومات هماهنگ سازی با رایانه و همچنین تقویت مرورگر به همراه رابط کاربری ارتقاء یافته که نیز است سرانجام نسخه آلفای آن منتشر شد.

استوارت پامتر در این مورد گفت:”فناوری‌های جدید به کار رفته در فنک 2 آنرا قادر به واکنش بسیار سریع‌ نسبت به ورودی های کاربر ساخته است”.

گفتنی است که سیستم افزونه‌های های فنک 2 که همزمان با ارائه افزونه های  بتای 4 فایرفاکس 4 ارائه شده است قادر است همانند فایر فاکس 4 توانایی نگهداری بوکمارک‌ها،کلمه‌های عبور،تاریخچه مرورگر،زبانه‌ها و سایر داده هارا داشته باشدو در ضمن کاربر را قادر به نصب افزونه‌های دلخواه خود نیز می‌کند.

شرکت موزیلا هنوز تاریخ رسمی عرضه نسخه بتا یا همان آزمایشی و همچنین نسخه نهایی را اعلام نکرده است  ولی به نظر می‌رسد اخبار تائید نشده ، تاریخ 7 سپتامبر را این شرکت برای ارائه نسخه بتای مرورگر فنک 2 در نظر گرفته است.

طبق اعلام شرکت موزیلا این مرورگر برای آندروئید نسخه 2 به بالا و به صورت اخص برای تلفن‌های همراه نکسوس وان،HTC Desire،Droid Incredible،EVO 4G،Legend،Droid 2وDroid Xقابلیت نصب و اجرا را دارد.

برای دانلود و بارگذاری نسخه آلفای مرورگر فنک 2 با مرورگر تلفن همراه آندروئیدی خود و یا با نوکیا N900 می توانید به آین لینک مراجعه کنید(اینجا)

پ.ن:متاسفانه تیم فارنت نتوانست این مرورگر را علی رغم بارگذاری مستقیم از وب سایت موزیلا بر روی تلفن همراه نکسوس وان و HTC Desire علی رغم نصب شدن اجرا کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. omid_1985 می‌گوید

    Back داره. من ندیده بودمش. با کشیدن دست از سمت چپ تصویر به راست منوش مغلوم میشه و اگر از سمت راست تصویر بکشیم منویه دیگه ای برای دیدن تب ها دیده میشه که انصافا خیلی با کلاس و با حاله.
    در جواب دوستمون هم که گفت :”موزیلا باید خیلی تلاش کنه تا بتونه به مرورگرهای موبایل موجود از جمله اپرا برسه”؛ باید بگم که این تلاش رو خیلی وقته که شروع کرده و با یه نگاه به مرورگرش متوجه این موضوع میشید…

  2. omid_1985 می‌گوید

    از قابلیت هاش میتونم به اینا اشاره کنم:
    باز کردن تبهای کامپیوتر با یک Toch (هم تب های باز در ویندوزم و هم اونایی که در لینوکسم بازشون کرده بودم.)و Sync سریع با اونها.
    پیدا کردن مکان کامپیترتون با افزونه Firefound
    ذخیره صفحات وب با پسوند PDF
    قابلیت Find برای پیدا کردن متنی در صفحه
    ———————————————–
    ولی هنوز ایرادهای زیادی مثل نداشتن Back سو سرعت Load بسار پایین داره که مطمئنا توی نسخه Final بهتر میشه.
    ——————————————–

  3. omid_1985 می‌گوید

    با موفقیت روی HTC Desire نصب و اجرا شد. ممنون.

  4. پیام رحمانی می‌گوید

    موزیلا باید خیلی تلاش کنه تا بتونه به مرورگرهای موبایل موجود از جمله اپرا برسه.