پلی استیشن 3 هم از قفس آزاد شد!

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف،به نظر می‌رسد سرانجام هک ناپذیرترین گجت دنیای دیجیتال سرانجام دستان خود را بالا برده و به دنیای قفل شکسته‌ها فرستاده شده است.

یک عدد فلاش USB جمع و جور به نام ModChip که به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 3 ساخته شده است به ادعای گروه هک کننده که PSJailbreak نام دارد امکان نصب و اجرای بازی از روی هارد دیسک را به کاربران می‌دهد و درنتیجه کاربران می‌توانند به راحتی بازی‌ها را بر روی هارد خود کپی کرده و بدون دیسک بازی را اجرا کنند.

گفتنی است که کنسول پلی استیشن 3 تنها کنسول نسل فعلی بود که هنوز هک و جیلبریک نشده بود و این مسئله ذهن بسیاری از هکرهای معروف را به خود مشغول کرده بود و یکی از محاسن اجرای بازی از روی هارد دیسک علاوه بر سرعت اجرای بالاتر بازی‌ها نسبت به بلوری پلایر امکان دانلود باز‌یها از شبکه‌های تورنت و اجرای آن بدون احتیاج به دیسک بلوری است.

به طور حتم این خبر کاربران ایرانی کنسول پلی استیشن 3 را بسیار خوشحال خواهد کرد زیرا دیگر احتیاجی به خرید بازی‌های بلوری دیسک 40 تا 50 هزار تومانی که در مواقع خاص مثل زمان به بازار آمدن God Of War قیمت دیسک‌های این بازی توسط سودجویان به قیمت بالای 100 هزار تومان فروخته می‌شد نداشته و فقط احتیاج به یک شبکه پرسرعت اینترنت در داخل کشور دارند که آنهم دیگر با توجه به سرعت بالای اینترنت در ایران و ضریب نفوذ بالای دیال آپ که 65 درصد است دیگر اصلا جای نگرانی ندارد.

در این میان یک سایت نیز مدعی شده است که شرکت سونی می تواند کنسولهایی را که از مودچیپ استفاده میکنند را تشخیص داده و در صرت لزوم آنها را از شبکه خود اخراح کند مشابه کاری که مایکروسافت چندی پیش در شبکه ایکس باکس لایو انجام داد و بسیاری از کاربران را اخراج کرد.

هنوز از روش‌های خرید این مودچیپ و همچنین قیمت آن اطلاعاتی منتشر نشده و گروه هک کننده قول هک کردن شبکه پلی استیشن نتورک و حل مشکل ذکر شده را نیز داده اند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. وحید می‌گوید

    ” با توجه به سرعت بالای اینترنت در ایران و ضریب نفوذ بالای دیال آپ که ۶۵ درصد است دیگر اصلا جای نگرانی ندارد.”
    این جا رو خوب اومدی.اصل خنده بود ((:

  2. آی تی بلاگ می‌گوید

    اگه بشه فرداست که گیمرهای ایرانی مخصوصا یکی یک دونه از این کنسول رو با یک آلبوم کامل بازی خریداری کنند