آموزش تصویری فعال‌کردن گزینه «عدم‌ارسال» (Undo Send) در جیمیل

این ویژگی از نظر بسیاری از کاربران که نمی‌دانند در کجا باید آن را بیابند، پنهان است، بنابراین لازم دیدیم در اینجا راهنمایی کوتاهی برای اجتناب از اشتباهات اجتماعی و کاری که تنها با کلیک یک دکمه ارایه می‌شود، ارائه کنیم.

1

فارنت : آیا می‌دانستید پیام‌های ارسال شده از سرویس جی‌میل گوگل قابل لغو شدن است؟ این ویژگی نه‌چندان شناخته شده‌ای است که گوگل آن را از قبل نیز بهتر کرده است. هنگامی که برای نخستین بار عرضه شد، کاربر پنج ثانیه برای لغو ارسال ای‌میل فرصت داشت اما این زمان اکنون به 30 ثانیه رسیده است.

این ویژگی از نظر بسیاری از کاربران که نمی‌دانند در کجا باید آن را بیابند، پنهان است، بنابراین لازم دیدیم در اینجا راهنمایی کوتاهی برای اجتناب از اشتباهات اجتماعی و کاری که تنها با کلیک یک دکمه ارایه می‌شود، ارائه کنیم. البته باید توجه داشت که این ویژگی در Gmail Labs قرار دارد که به معنی به‌سر بردن آن در مرحله آزمایشی بوده و ممکن است همیشه آنگونه که انتظار می‌رود، کار نکند.

* به Gmail Labs بروید

از آنجا که ویژگی Undo Send در Gmail Labs قرار دارد، باید در این بخش رفته و آن را فعال کنید؛ به این منظور وارد اشتراک جی‌میل خود شده و در قسمت سمت راست بالای صفحه بین نشانی ای‌میل و تنظیمات نگاه کنید تا آیکون سبز رنگ Labs را دیده و برروی آن کلیک کنید، برای برخی از کاربران این گزینه سبزرنگ در برخی اوقات ظاهر نمی شود که این دسته از کاربران برای دسترسی به Labs باید ابتدا وارد تنظیمات شده و سپس به زبانه Labs برئند.

* فعال کردن Undo Send و ذخیره تغییرات

در این بخش با یافتن ویژگی Undo Send گزینه فعال شدن آن را انتخاب و سپس با رفتن به پایین صفحه، تغییرات را ذخیره کنید.

* سفارش‌سازی مدت Undo Send

جی‌میل به صورت پیش فرض، پنجره زمانی 10 ثانیه را به کاربران برای لغو ای‌میل ارسال شده می‌دهد، اما می‌توان با رفتن به تنظیمات که در سمت راست گوشه بالای صفحه اصلی جی‌میل و نزدیک آیکون Labs قرار دارد، به بخش تنظیمات رفته و در قسمت Undo Send در داخل زبانه  General آن را به 5 ، 20 یا 30 ثانیه تغییر داد.

حتی در این زبانه  می‌توان ویژگی Undo Send را فعال یا غیرفعال کرد و مدت آن را در کادر انتخاب مشاهده شده تغییر داد.

* نوشتن و ارسال ای‌میل

وقتی ویژگی Undo Send فعال می‌شود، هر زمانی که ای‌میل جدیدی ارسال می‌شود، کار می‌کند و نیازی نیست کار اضافی برای استفاده از این ویژگی برای ای‌میل جدید انجام شود.

* کلیک برروی Undo Send پس از ارسال ای‌میل

اکنون با توجه به زمانی که در تنظیمات انتخاب کردید، پس از ارسال ایمیل 5 ، 10، 20 یا 30 ثانیه زمان برای لغو ای‌میل ارسال شده دارید.

به‌محض کلیک بر گزینه “ارسال”، یک خط متنی ظریف در بالای اینباکس با عنوان: “پیام شما ارسال شد” ظاهر می‌شود که همراه آن چند گزینه اضافی دیگر خواهند بود؛ یکی از آن‌ها Undo است که با انتخاب آن از ارسال پیام اشتباهی جلوگیری می‌شود.

هم‌چنین باید توجه داشت که می‌توان کلید Z کی‌بورد را نیز که میان بر undo است، زد اما ذکر این نکته ضروری است که نباید به مرور صفحه یا بستن آن اقدام کرد زیرا در این صورت فرصت لغو ای‌میل ارسال شده برای همیشه از بین می‌رود.

* ارسال انجام نگرفت

پس از انتخاب گزینه undo و لغو ارسال ای‌میل، کاربر فورا به بخش ایجاد پیام بازگردانده می‌شود و ای‌میلش به شکل چرک‌نویس (Draft) ارسال نشده و آماده برای ویرایش بیش‌تر یا حتی حذف درمی‌آید.

منبع : ایسنا

تهیه تصاویر آموزش تصویری از فارنت

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. احسان می‌گوید

    دمت گرم. عالی بود.