«ووزولا» به لغت‌نامه آکسفورد راه یافت

در چاپ سوم این فرهنگ لغت شیپور معروف جام جهانی نیز یکی از 2000 لغت و مدخل تازه است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری BBC ،در آخرین چاپ لغت‌نامه شهیر آکسفورد شیپور معروف و گوش خراش جام جهانی به نام ووزولا نیز به گنجینه لغت‌نامه آن اضافه شد.

فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد (OED) که تاکنون 2 نسخه از ان در سالهای 1928 و 1998  منتشر شده است در نسخه سوم خود که در روز پنج شنبه منتشر شد دارای بیش از 2000 مدخل و لغت جدید است و این افزایش لغات جدید نشان از روند رو به رشد استفاده از واژهای انگلیسی را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است که در این لغت‌نامه بسیار معروف  بیش از 2 میلیارد تجزیه و تحلیل کلمات و جملات انگلیسی در همه امور ممکن مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است که ووزولا شیپور پلاستیکی بود که طرفداران فوتبال در آفریقای جنوبی برای حمایت از تیم مورد علاقه خود در جام جهانی در اندازه و شدت صداهای مختلف استفاده می‌کردند و حتی در روزهای آغازین جام جهانی به یکی از معضلات اصلی برگزار کنندگان جام جهانی تبدیل شده بود و بسیاری از تیم‌ها و از جمله مارادونای شهیر ضمن اظهار نارضایتی از این بوق آن را یکی از عوامل عدم تمرکز بازیکنان می‌دانستند.

هر چند که با ادامه جام جهانی دیگر صدای این شیپور عادی شد و الان به عنوان یکی از یادگارهای جام جهانی در اذهان باقی مانده است و حتی چندین باشگاه بزرگ اروپایی از جمله لیورپول به خاطر سر و صدای آن ورود ووزولا را به ورزشگاههای اختصاصی خود ممنوع کردند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.