مایکروسافت، ایکس‌پی را از لذت اینترنت‌اکسپلورر 9 محروم می‌کند!

اینترنت اکسپلورر 9 در 15 ستامبر سال جاری میلادی برای کاربران ویندوز ویستا و هفت منتشر خواهد شد.

6

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی”Tgdaily”  نسخه آزمایشی مرورگر شرکت مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر ماه آینده میلادی منتشر می‌شود.

البته نکته‌ای که ممکن است برای کاربران ویندوز ایکس‌پی ناراحت کننده باشد این است که مایکروسافت تصمیم گرفته است که این نسخه از مرورگر خود را برای ویندوز ایکس پی عرضه نکند.

این تصمیم مایکروسافت در حالی اتخاذ شده است که هنوز در حدود 68 درصد از کاربران ویندوز در حال اجرای نسخه های قدیمی ویندوز شامل ویندوز ایکس پی و ویستا بر روی رایانه خود هستند وهنوز هم بسیاری از کاربران ویندوز ،ویندوز  ایکس پی را ویندوز ایده آل خود می‌دانند.

همین چندی پیش بود که شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت ویندوز ایکس‌پی را علی رغم توافقات قبلی تا سال 2020 پشتیبانی خواهد کرد و بنا به آمارهای اعلام شده، ویندوز ایکس پی موفقترین سیستم عامل رایانه‌ای در بین رقبیان خود است.

کدهای نسخه جدید مرورگر اینترنتی شرکت مایکروسافت ازماه‌ها قبل در اختیار توسعه دهندگان برنامه برای این شرکت قرار گرفته است.

اینترنت اکسپلورر در بیش از 90 درصد کشورهای جهان رتبه اول را در بین مرورگرهای اینترنتی دارد ولی چندی است که این بازار پر سود به وسیله فایرفاکس وسایر مرورگرها به خطر افتاده است و این شرکت نسخه 9 مرورگر خود را با اندیشه پس گرفتن بازار از دست رفته خود عرضه می‌کند.

تاکنون آنچه در باره مشخصات فنی اینترنت اکسپلورر 9 منتشر شده است می توان به پشتیبانی کامل از HTML5 و همچنین بکار رفتن موتور جدید جاوا اسکریپت به نام چاکرا و رابط کاربری ساده تر شده و کاربر دوست  و ارتقاء سایر مشخصات آن می‌توان اشاره کرد.

قرار است نسخه آزمایشی اینترنت اکسپلورر 9 در 15 سپتامبر برای کاربران ویندوز هفت و ویستا منتشر شود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    به ضرر خودشه من که از firefox استفاده میکنم هم سریعتره هم امکاناتش بیشتره هم اپدیت میشه و…..

  2. علی می‌گوید

    دلیل این تصمیم مسائل تکنیکی مربوط به DirectDraw هستش. ظاهرا اصلاحاتی که در DirectDraw از ویندوز ویستا به بعد اعمال شده برای اجرای IE جدید لازم هست. در واقع پشتیبانی از ویندوز XP نیازمند دوباره نویسی بخش عمده ای از مرورگر جدید میشود (که بطور عمده ای از DirectDraw برای افزایش سرعت استفاده می کند) که مایکروسافت علاقه ای به انجام این کار ندارد (بهرحال ارتباطی به لج بازی و … ندارد).

  3. مصطفی می‌گوید

    تو این قضیه ماکروسافت سیاست لج درآری داره

  4. ar30 می‌گوید

    opera

  5. سعید می‌گوید

    مایکروسافت اگه واقعا خیلی علاقه داره کاربران به سمت استفاده از ویندوز ویستا و سون برن میتونه این کار رو با برنامه های پرطرفدارش بکنه. مثل آفیس. یعنی مثلا آفیس 2010 رو فقط برای ویندوز ویستا و سون بسازه. چون اینترنت اکسپلورر که طرفداری نداره که کاربران رو مجبور کنه بخاطرش برن از ویستا یا سون استفاده کنند.

  6. مهدی می‌گوید

    خدایا کاری کن مایکروسافت همه رو از لذت داشتن ie محروم کند و فقط نگهش داره واسه خودش. واقعا از این مزخرف تر چیزی هم هست؟