این برنامه اندرویدی اطلاعات شخصی شما را به چین می‌فرستد!

این برنامه با نام Jackeey Wallpaper که تاکنون میلیون ها بار دانلود شده است با ارائه پس‌زمینه‌های جذاب، اطلاعات شخصی و شماره تلفن‌های کاربر را جمع آوری کرده و به سروری در کشور چین می‌فرستد.

0

به گزارش فارنت به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌تلگراف، یک برنامه حاوی ۸۰ پس‌‌زمینه گوگل، اطلاعات شخصی کاربران تلفن‌های همراه اندرویدی را به صورت نامحسوس جمع‌آوری کرده و برای مقصد نامعلومی ارسال می‌کند.

بنا بر اعلام یک تیم امنیتی مستقر در آمریکا یک برنامه حاوی بیش از ۸۰  تصویر پس‌زمینه زنده اندرویدی شرکت گوگل، تمامی شماره تلفن‌ها و همچنین اطلاعات شخصی کاربر از جمله شماره موبایل خود کاربر را جمع‌آوری کرده و آنها را به یک سرور در مقصدی نامعلوم ارسال می‌کند.

این برنامه پس‌زمینه با نام Jackeey Wallpaper تاکنون بیش از میلیون‌ها بار بارگذاری و دانلود شده و بنا بر تحقیقات انجام شده این اطلاعات را به سروری در چین می‌فرستد. این برنامه با قرار دادن پس زمینه‌های مشهوری چون جنگ ستارگان و پونی به بالاترین محبوبیت در بین کاربران تلفن همراه آندروئیدی رسیده است.

کوین ماهافی مدیر این شرکت امنیتی در کنفرانس امنیتی Black Hat با اعلام این مطلب تاکید کرد که هنوز مدارکی مبنی بر سوء‌استفاده از این اطلاعات بدست نیاورده‌اند و البته پیش از این هم در سایر سیستم‌عامل‌ها برنامه‌های مشابهی وجود داشته که اطلاعات شخصی را جمع‌آوری می‌کرده است اما هیچ‌گاه از آنها استفاده مخرب نشده است.

شرکت گوگل در واکنش به انتشار اخبار در خصوص سرقت اطلاعات با استفاده از این برنامه اعلام کرده است که این برنامه را تا مشخص شدن وضعیت آن به حالت تعلیق در آورده است. با ورود سیستم عامل اندروید به بازار تلفن‌های همراه، فاصله میان رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه هوشمند کاهش یافته و طبیعی است که نویسندگان بدافزار از این پس بیشتر به این پلاتفرم توجه نشان دهند.

در ضمن این شرکت به گوگل پیشنهاد کرده است که تا قبل از نصب هر برنامه به کاربران در مورد خطرات احتمالی آن نیز اطلاعاتی را گوشزد کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.