عرضه نسخه آزمایشی «اینترنت اکسپلورر 9» در شهریور ماه

سرعت اجرای کدهای جاوا اسکریپت در این نسخه 50 میلی ثانیه از کروم و اپرا سریعتر است.

4

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،نسخه آزمایشی مرورگر اینترنتی شرکت مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر 9 به احتمال فراوان در ماه سپتامبر عرضه میشود.

هر چند شرکت مایکروسافت جنگ بزرگ مرورگرها را به فایرفاکس واگذار کرده است  ولی این شرکت سخت در تلاش است تا بتواند بازار از دست رفته خود را با ارائه نسخه 9 مرورگر خود دوباره بدست بیاورد.

این شرکت تاکنون فقط یک پیش نمایش در وب سایت مرورگر مذکور برای علاقمندان به این مرورگر قرار داده بود ولی به نظر میرسد کاربران تا کمتر از یک ماه دیگر می توانند نسخه ازمایشی این مرورگر را مورد آزمایش قرار دهند.

از خصوصیلت برجسته این نسخه جدید می توان به پشتیبانی کامل و گسترده از HTML5 با استانداردهای ارتقاء یافته به همراه شتاب دهنده‌های سخت افزاری و بهبود مدیرت زبانه ها و همچنین به کار بردن یک موتور جاوا اسکریپت جدید که بر اساس معیار SunSpider در حدود 50 میلی ثانیه از اپرا و کروم سریع‌تر است.

از دیگر مشخصات فنی اینترنت اکسپلورر 9 می توان به استفاده از فن‌آوری Direct2D منشعب از DirectX’s اشاره کرد که باعث افزایش سرعت اجرای برنامه‌های مبتنی بر CSS و DHTML خواهد شد.

به نظر نمی‌رسد که  نسخه نهایی  مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 تا سال 2011 عرضه شود.

البته کاربران علاقمند می توانند در اینجا 3 پیش نمایش اینترنت اکسپلورر جدید را تماشا و دریافت کنند(به صورت پیش فرض برای تماشا به نرم افزار سیلور لایت مایکروسافت احتیاج است)

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    واقعا حال آدم از این اینترنت اکسپلورر بهم میخوره. طراح های وب میدونن منظور من چیه. یه صفحه طراحی میکنی خوشگل و مامانی. همه جا درست نشون میده ولی تو این اینترنت اکسپلورر کج و کوله. من مایکروسافتو خیلی قبول دارم ولی یه لطفی بکنه این اینترنت اکسپلورر رو دیگه به صورت پیش فرض در ویندوز نزاره!! از شرش راحتمون کنه. بدبختی اینه که هنوز اکثر ملت از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنن. این شماره 9 هم بخوره تو سرش. مگه با 8 چه گلی به سر ما زد؟! فقط وقتی خوشحالمون میکنه که دیگه اینترنت اکسپلورر رو برداره. فایر فاکس واقعا عالی ترین و استاندارد ترین مرورگره. البته خیلی رم سیستم رو میگیره که اگه اینو یکم درستش کنه از اینی هم که هست بهتر میشه

  2. Roozbeh می‌گوید

    چرت و پرت ترین مرورگر اینترنت اکسپلورر هست
    فقط موزیلا فایر فاکس

  3. کامران می‌گوید

    میشه بگین این 50 میلی ثانیه سریعتر رو کجا و چه کسی و با کدوم نسخه از مرورگرها مقایسه کرده. فکر میکنم باز یکی از اون لافهای همیشگی و پوشالی مایکروسافت باشه تا کاربران رو امیدوار کنه شاید واسه آزمایش هم که شده از محصولاتش استفاده کنن.

  4. مهدي می‌گوید

    به نظر من هیچی فایرفاکس نمیشه