پروفایل «100میلیون» کاربر فیس‌بوک برای دانلود آماده است!

به طور تقریبی از هر 5 کاربر در فیس بوک، اطلاعات یک نفر در این فایل تورنت وجود دارد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Pcworld  در حدود 100 میلیون پروفایل کاربران فیس بوک شامل اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن هم اکنون در شبکه تورنت قابل دسترسی و بارگذاری است.

یک نفر به نام “ران باوز” از گروه جمجمه امنیت (Skull Security) توانست با استفاده ازیک نوع  برنامه Web crawler اطلاعات شخصی این گونه کاربران که مقررات امنیتی فیس بوک را رعایت نکرده بودند به راحتی بدست آورد و به صورت یک فایل تورنت و در حجم 2.8 گیگابایت در اینترنت منتشر کند.

در حقیقت از هر 5 کاربر فیس‌بوک، اطلاعات شخصی یکنفر در این فایل تورنت وجود دارد و این کاربران در پروفایل خود البته در پروفایل خود اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی را داده بودندو به سادگی اطلاعات شخصیشان قابل دسترسی بود و این شامل کاربران بخت برگشته‌ای نیز شده که حتی صفحه فیس‌بوکشان را نیز  راه اندازی نکرده بودند و در مراحل ابتدایی عضویت در فیس بوک بودند.

ران باوز در بیانیه‌ای در وب سایت خود گفت:”مسئله حفظ حریم شخصی بسیار مهم و وحشتناک است و من می‌توانم تقریبا به مشخصات و اطلاعات هر شخصی در فیس‌بوک دست پیدا کنم و به طور پیش فرض در پروفایل کاربران عکس،دوستان شخصیو اطلاعات شخصی در مورد آنان وجود دارد ولی اگر کاربر کمی تلاش کند و تنظیمات امنیتی خود رابالاتر ببرد فقط می توان عکس و نام او را دید و کاربر می تواند به راحتی برای پیدا کردن دوست پیام شخصی به کاربر مورد علاقه بفرستد و البته فیس‌بوک در این میان بی‌تقصیر نیست چون کاربر برای بالاتر بردن ضریب امنیتی خود باید منوها و صفحات مختلفی را پشت سربگذارد.

هنوز شرکت فیس‌بوک درمورد افشاء شدناطلاعات شخصی این 100 میلیون کاربر هیچ گونه اظهار نظری نکرده است.

نکته جالب اینکه به دلیل هجوم بیسابقه کاربران اینترنتی به وب سایت جمجمه امنیت برای دانلود فایل تورنت ،این سایت در برخی مواقع غیر قابل دسترس است.

سایت جمجمه امنیت

لینک تورنت در سایت جمجمه امنیت

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سامان می‌گوید

    سلام
    مطلب جدیدی بود مرسی