اپل: کاربران دوست ندارند آیفون را جیلبریک کنند!

شرکت اپل ادعا می‌کند که اکثریت قریب به اتفاق کاربران اصلا جیلبریک را به خاطر مشکلات امنیتی قبول ندارند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی افتردان در پی قانونی شدن جیلبریک آیفون از سوی کنگره  آمریکا شرکت اپل بیانیه‌ای را در این مورد منتشر کرد.

اپل در این بیانیه جیلبریک را که موجب تغییراتی در بوت لودر آیفون و سیستم عامل آیفون شده و همچنین اجازه  نصب برنامه‌های کرک شده را در سیستم عامل می دهد به مثابه نقض حقوق تولید کننده و زیر پا گذاشتن قانون کپی رایت دانسته است.

البته شرکت اپل ادعای مالکیت هر نسخه از سیستم عامل آیفون در هر دستگاه آیفون به فروش رفته را برای خود دارد اما این چیزی است که اتحادیه جهانی الکترونیک یا EFF به آن اعتقادی ندارد و می گوید کاربر با پرداخت هزینه آیفون در حقیقت مالک سیستم عامل موجود در تلفن همراه خود نیز است.

رای جدید کنگره آمریکا نیز در پی طرح این مساله توسط اتحادیه مذکور در این کنگره صورت گرفته است .

شرکت اپل در جایی دیگر از بیانیه خود به قانون حق کپی رایت و به قضایای  سال 2009 اشاره کرده است که شرایط مشابهی برای تولید کننده نرم افزار اتوکد پیش آمد و در نهایت رای دادگاه به نفع شرکت سازنده نرم افزار اتوکد پایان یافت.

این شرکت همچنین ادامه می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق مشتریان به جیلبریک اعتماد ندارند، چون می‌دانند با این کار استانداردهای امنیتی آیفون از بین می‌رود.

این در حالیست که بیش از یک میلیون نفر از صاحبان تلفن همراه آیفون، گوشی خود را جیلبریک می‌کنند و برای اجرای کارهایی که اپل به راحتی اجازه نصب آنها را در سیستم عامل نمی‌دهد به این کار دست می زنند، که از جمله این کارها می توان به نصب برنامه‌های که در آیتونز پذیرفته نمی‌شوند از طریق یک برنامه جانبی مانند Cydia و همچنین نصب برنامه های کرک شده به صورت رایگان اشاره کرد.

البته بنیان جهانی الکترونیک آنلاک گوشی را از این موارد مجزا دانسته و آنرا همچنان غیرقانونی می‌داند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] که جیلبریک کنند چون از لحاظ امنیتی قابل اعتماد نیست(در اینجا) ولی ترافیک بالای سایت جیلبریک کننده که در بعضی مواقع […]