«مایکروسافت» هر یک ثانیه 10 «ویندوز 7» می‌فروشد!

این شرکت تاکنون 175 میلیون مجوز و لایسنس ویندوز هفت را به فروش رسانیده است.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی  Computerworld  شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت در هر ثانیه در حدود ۱۰ مجوز ویندوز هفت را به فروش می‌رساند.

“پیتر کلاین” رئیس امور مالی مایکروسافت همچنین اعلام کرد که تاکنون در حدود ۱۷۵ میلیون لایسنس این ویندوز به فروش رسیده که سریع‌ترین فروش تاریخ سیستم عامل‌های رایانه‌ای است و در حال حاضر بر روی بیش از ۱۵ درصد از رایانه های سراسر جهان ویندوز هفت نصب شده است.

این در حالی است که یک ماه پیش استیو بالمر اعلام کرده بود که ۱۵۰ میلیون مجوز و لایسنس ویندوز هفت تا آن زمان به فروش رسیده است (اینجا) که به عبارتی با آمار هر یک ثانیه، هفت ویندوز هفت برابری می‌کرد اما اکنون و پس از گذشت یک ماه با یک جمع‌بندی می‌توان نتیجه گرفت که مایکروسافت در حدود ۲۵ میلیون مجوز را در ۲۹ روز که بین ۲۳ ژوئن و ۲۱ جولای است به فروش رسانده که به آمار فروش هر ثانیه،  ده ویندوز 7 می‌رسیم.

مایکروسافت همچنین چندی پیش اعلام کرد که درامد 3 ماهه دوم این شرکت 16 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال 2009 در حدود 22 درصد افزایش داشته است و در ضمن درآمد ویندوز نیز نیست به مدت مشابه سال گذشته با رشد 1 میلیارد دلاری به 4.55 میلیارد دلار رسیده است.

به هر حال به نظر می‌رسد که ویندوز هفت تمام ناکامی‌های ویندوز ویستا را جبران کرده و این ویندوز بهترین فروش تاریخ این شرکت را تصاحب خواهد کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. کامران می‌گوید

    خوب در ابتدا باید بگم که بیشترین فروش Seven در بازار notebook دیده میشه و احتمالا بیش از 80 درصد فروش در این بازار بوده و طبیعتا اجباریست وگرنه با توجه به ضعفهای امنیتی کلیدی و وحشتناک سیستمهای windows ، خرید بنا به دلخواه کاربران نیست و چون هنوز جایگزین مناسبی وجود ندارد عموم از windows استفاده میکنند.(MacOS بشدت پولیست و برای تمام نرم افزارهای باید پول پرداخت کرد و نرم افزارهای crack شده برای آن بندرت یافت میشود. و Linux هنوز نتونسته اونجوری که باید در بازار Desktop جائی برای خودش باز کنه.) بهرحال مایکروسافت به لطف عدم وجود رقیب جدی فروش نسبتا مناسبی داره (البته فروش یکصد میلیون نسخه در کمتر از یک ماه Win98 دیگر یک آرزوی دست نیافتنی برای مایکروسافت است). با معرفی Chrome OS و بهبود نرم افزارهای کاربردی Linux همچون Open Office و ارائه Mac برای CPU های x86 خوب بزودی شاهد چرخش کاربران به سمت سیستمهای عامل دیگر خواهیم بود.

  2. dj nas می‌گوید

    به دوسنان توصیه می کنم به سایت مایکروسافت یا سایتهای مرتبط برن و قابلیت های جدید ویندوز 7 رو ببینن. ویندوز 7 قابلیتهای جالب و خیلی کاربردی داره که خیلی ها از اون بی خبرن. چون از ویندوز xp به ویندوز 7 مهاجرت می کنیم خیلی از تواناییهای ویندوز 7 رو ممکنه هیچوقت کشف نکنیم که واقعا حیفه. می تونید عبارت : windows 7 shortcuts رو به عنوان مثال سرچ کنید تا با shortcut های بسیار مفید ویندوز 7 آشنا بشید. برخلاف گذشته این بار خود سایت مایکروسافت راهنمایی ها و ویدئو های بسیار خوبی برای معرفی ویندوز گذاشته. آشنایی با توانایی های جدید لذت کار با اون رو دوچندان می کنه.