مکان یابی بدون GPS به بلک‌بری اضافه می‌شود

در این روش موقعیت تقریبی کاربر با استفاده از آنتن‌های سلولی محلی مشخص می‌شود.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی IntoMobile  شرکت ریم تولید کننده تلفن همراه بلک‌بری سیستم موقعیت یابی کاربر بدون استفاده از جهت‌یاب ماهوارهای یا همان GPS را به این تلفن همراه اضافه می‌کند.

این قابلیت که از این به بعد در تلفن‌های همراه بلک‌بری با سیستم عامل 5 به بالا قرار داده خواهد شد با استفاده از آنتن‌های محلی یا همان آنتن‌های سلولی که در خیابان‌ها و مناطق شهری قرار دارد و با استفاده از  اطلاعات جغرافیایی و محلی که انتن سلولی در آنان قرار داردمی تواند موقعیت تقریبی کاربر را مشخص کند و البته این روش به دقت روش استفاده از راه‌یاب ماهواره ای نیست ولی در مناطقی که دسترسی به GPS وجود ندارد می تواند راهنمایی نسبتا خوب برای کاربران باشد.

البته استفاده از این روش سابقه‌ای دو ساله داشته و گوگل مپ نیز در برخی از موارد از این روش استفاده می‌کند و پیشتر نیز با استفاده از wi-fi کاربر می توانست جهت یابی کند ولی برای اولین بار است که شرکت معظمی مانند ریم به استفاده از این روش روی می‌آورد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.