آینده روبات‌های انسان‌نما چه شکلی خواهد بود؟

گروهی از دانشمندان آمریکایی روبات انسان نمایی طراحی کرده‌اند که مانند نوزاد یک ساله قادر به تقلید است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “charlotteobserver” در تعدای از آزمایشگاه‌های سراسر جهان دانشمندان علوم رایانه در حال توسعه روبات هایی انسان نمایی هستند که می توانند با مردم تعامل کرده و به انها مهارت‌های ساده تدریس،وظایف خانگی ،افزایش محدوده واژگان و تقلیدهای ابتدایی را یاد بدهند.

با این حال مدلهای پیشرفته روبات‌ها دارای هوش مصنوعی پیشرفته‌ای بوده  که قادر است به صورت اتوماتیک حرکت و صحبت‌ها انسان را درک و ردیابی کند و همین خصوصیات باعث می‌شود که آنها به اندازه کافی برای یاد دادن برخی از وظایف آموزشی جذاب به نظر برسند.

در سن دیگو آمریکا دانشمندان در حال توسعه روباتی انسان نمای هستند که با سنسورهای خاص و پیشرفته تقریبا به اندازه یک نوزدادیک ساله واقعی توانایی احساس،دیدن و شنیدن و تمایز بین آنها را داشته  و قادر است حرکاتی مانند دست و پاتکان دادن و تقلید از انسان را بدون زحمت خاصی انجام دهد.

در ضمن یک گروه از دانشمندان ژاپنی موفق شده‌اند که یک روبات 70 هزار دلاری طراحی کنند که از یک سیستم فشار بادی و هوا به عنوان حواس خود استفاده می‌کند و در واقع قادر است اوضاع و احوال پیرامونی خود را با حسگرهای پیشرفته و دوربین های جاسازی شده به خوبی ارزیابی و تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس ان عمل کند.

این در حالی است که گروه دیگری از دانشمندان در حال توسعه روبات‌های انسان نمایی هستند که با استفاده از متد پیشرفته تدریس قادر به یاد دادن به کودکان در کلاسهای درس باشند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.