گوگل به درمان پارکینسون کمک می‌کند

آقای برین یکی از بنیانگذاران گوگل در پی احتمال مبتلا شدن به پارکینسون در اندیشه معالجه قطعی این بیماری است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “دیلی‌تلگراف”،”سرگی برین” یکی از بنیان‌گذاران گوگل اعلام کرد که این شرکت به درمان بیماری پارکینسون کمک می‌کند.

“برین” 36 ساله که ثروت او بالغ بر 17.5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود در پی یک پزوهش پزشکی در چندین سال قبل متوجه شد که به احتمال فراوان به بیماری پارکینسون دچار خواهد شد.

در ضمن مادر او به نام ” Eugenia” که یکی از ریاضیدانان سابق ناسا است در سال 1999 وقتی در حال دادن یک  آزمایش زنتیک بود فهمید که به پارکینسون دچار شده و فرزندش سرگی برین نیز تا 80 درصد به این بیماری دچار خواهد شد.

این میلیارد گوگل امیدوار است با استفاده از جهان شمولی گوگل به جمع آوری و در نهایت جمع بندی روشهای مبارزه با پارکینسون با مشارکت بیماران و پزشکان در سراسر جهان بپردازد.

او از 10 هزار نفر از بیماران پارکینسونی دعوت کرده است تا با او در این پروژه همکاری بکنند و البته تاکنون موفق شده است که 4 هزار نفر از آنان را با تعهد پرداخت هزینه های درمان به سوی این پروژه جلب کند.

به کسانی که عضو این طرح شوند یک کیت تست و آزمایش داده می‌شود که باید آزمایشات درون کیت را انجام داده و در ادامه پرسشنامه مفصلی درباره شیوه زندگی خود دریافت می‌کنند تا ضمن تشریح زندگی خود و روشهای درمانی که استفاده کرده‌اند به بررسی تاثیر محیط زندگی بر درمان بیماری پارکینسون نیز بپردازند.

بعد از بررسی این تستها ، یک الگوریتم جامع به کمک پزشکان حاذق برای درمان این بیماری طراحی خواهد شد و در ضمن مهندسین آقای برین از شیوه مهندسی معکوس با کمک رایانه به تجزیه و تحلیل نتایج این پرسشنامه‌ها خواهد پرداخت.

شرکت گوگل 6 میلیون و اقای برین 10 میلیون دلار برای پیشبرد این پروژه سرمایه گذاری کرده و آقای برین در مصاحبه‌ای اظهار امیدواری کرده است که این پروژه به درمان بیماری پارکینسون در سراسر جهان کمک شایانی بکند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.