دانشمندان صدای آواز خورشید را ضبط کردند

خورشید تاکنون منبع الهام صدها آهنگ و ترانه بوده، اما اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ستاره‌ای که در مرکز منظومه شمسی ما قرار دارد، موسیقی خاص خود را تولید می‌کند.

5

به گزارش فارنت به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف دانشمندان انگلیسی به تازگی دریافته‌اند که خورشید با استفاده از امواج مغناطیسی متصاعد کننده از خود موسیقی خاصی را تولید می‌کند.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارش خود آورده است که خورشید تاکنون منبع الهام صدها آهنگ و ترانه بوده، اما اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ستاره‌ای که در مرکز منظومه شمسی ما قرار دارد، موسیقی خاص خود را تولید می‌کند.

ستاره‌شناسان دانشگاه شفیلد که در تلاش بودند برای اولین بار هارمونی‌های موسیقایی اسرارآمیز تولید شده توسط میدان مغناطیسی اتمسفر خارجی خورشید را ضبط کنند، دریافتند که حلقه‌های مغناطیسی که از لایه خارجی اتمسفر خورشید دور می‌شوند و به حلقه‌های تاجی خورشید موسوم هستند، همچون سیم‌های ابزارآلات موسیقایی ارتعاش خاص خود را دارند.

آنها همچنین در تحقیقی دیگر دریافته‌اند که در برخی لحظات این حلقه ها نظیر امواج صوتی رفتار می کنند که از درون سازهای بادی عبور می کنند.

دانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای این حلقه‌های مغناطیسی که طول آنها به بیش از 60 هزار مایل می‌رسد، توانستند با تبدیل ارتعاش‌های مشهود آنها و افزایش فرکانس آنها به صدایی که برای گوش انسان قابل شنیدن باشد، صدایی جدید را بازتولید کنند.

پروفسور “رابرتوس وون اشینبرگن” سرپرست این گروه تحقیق فیزیک خورشیدی در دانشگاه شیفیلد گفت: این واقعا حیرت‌آور و زیباست که چنین صداهایی را برای اولین بار از چنین منبع عظیم و قدرتمندی می شنویم.این نوعی موسیقی است چون هارمونی دارد.

وی افزود: این اصوات راه تازه‌ای برای آموختن درباره خورشید به ما عرضه می کند و چشم‌انداز تازه‌ای در فیزیک که به فعالیت لایه های خارجی خورشید که دمای آنها به میلیون‌ها درجه می‌رسد، باز می کنند.

ناسا هفته گذشته هشدار داده بود که در حال حاضر فعالیت خورشیدی بسیار شدید شده است و در سالهای آینده نیز میزان آن افزایش خواهد شد و منجر به بروز یک فاجعه بی سابقه خواهد شد.

دانشمندان ناسا همچنین اعلام کردند که توفان خورشیدی به وجود آمده بر اثر این فعالیت‌ها در سال 2013 می تواند بر روی سیستم‌های انرژی و ارتباطات زمین اثر گذاشته و برای زمین به یک فاجعه بزرگ تبدیل شده و حتی به نابودی دنیا منجر شود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. دریا می‌گوید

    واقعا زیبا بود…. ممنون ، فقط کاش آهنگ قابل دانلود و طولانی تر بود.

  2. محسن می‌گوید

    فهمیدم تابستونا چرا اینقدر گرمه
    چون آهنگ بندری میزنه (;

  3. M.A.G می‌گوید

    2012 is Coming

  4. مهدی می‌گوید

    سلام ممنون موضوع جالب و خواندنی بود.

  5. طراحی وب سایت می‌گوید

    موضوع واقعآ جالبی بود…!
    خیلی عجیبه!!!