اپل نرم افزار امنیتی مک را به روز کرد

در این به روز رسانی یک حفره امنیتی که سبب دسترسی آسان هکرها به فایل‌های کاربران مک می‌شد، برطرف شد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی”Tgdaily” ،در پی بروز مشکل امنیتی در سیستم عامل مک، شرکت اپل نرم افزار مبارزه با بدافزارها و تروجان‌های این سیستم عامل را برای تمامی دستگاه‌های خود بروز رسانی کرد.

این اسب تروجان به هکرها اجازه می‌داد تا کنترل مک بوک، iMac و مک مینی کاربران را بدست بگیرند.بروز رسانی نرم افزار ضد تروجان که به تازگی در سیستم عامل 10.6.4 مک ایجاد شده بود به این صورت گزارش شده است:

“شرکت اپل نرم افزار “XProtect.plist “را بروز رسانی کرد  که دیگر کاربران از بایت ترجان ها و malware نگرانی نداشته باشند”.

چندی پیش کارشناسان شرکت امنیتی “سوفوس”در ماه آوریل نسبت به وجود یک حفره امنیتی در سیستم عامل مک هشدار داده بودند که هکرها می‌توانستند از ضعف امنیتی موجود در برنامه” iPhoto” این سیستم عامل ،به رایانه قربانی دسترسی پیدا کرده و شروع به توزیع ابزار مخرب کنند و در نتیجه به صورت سیل آسا به کاربر ایمیل‌های ناخواسته ارسال کرده و در مواردی حتی می‌توانستند به راحتی به فایل‌ها و تصاویر کاربران نیز دسترسی پیدا کنند.

کارشناسان نسبت به شرکت اپل این انتقاد را وارد کرده‌اند که چرا به جای اطلاع رسانی به کاربران در مورد این حفره امنیتی ، به صورت بی صدا آن را بروز کرده است و به نظر می‌رسد که شرکت اپل تنها به فروش بیشتر می‌اندیشد .

شاید کاربران سیستم عامل مک باید از این پس بیشتر هوشیار باشند چون شرکت اپل به آنها هشدار نخواهد داد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.