چرا کروم از فایرفاکس سریعتر است؟

“ویل هیل” یکی از برنامه‌نویسان فایرفاکس 4 دلایل اینکه بسیاری از کاربران مرورگر کروم شرکت گوگل را سریعتر از فایرفاکس می دانند، اعلام کرده است.

14

یکی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان فایرفاکس 4 ، بعد از بررسی همه جانبه آخرین نسخه دومرورگر فایرفاکس و کروم به توضیح دلایل سرعت بیشتر مرورگر کروم در مقابل فایرفاکس پرداخته است.

طراح رابط کاربری مرورگر فایرفاکس4، ” جان وین هیل ” این مورد را بررسی قرار داده است که چرا کاربران احساس می‌کنند که کروم سریع‌تر از فایرفاکس است و بعد از بررسی ویدیوهای گرفته شده از کار با این دو مرورگر به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.

به طور مثال، وقتی فایرفاکس باز است و شما در مرورگر به جستجو می پردازید و سرانجام به homepage بازمی‌گردید و در آن سو نیز وقتی مرورگر کروم باز است و شما در مرورگر به جستجو می‌پردازید و دوباره به homepage خود بازمی‌گردید کاربر احساس می‌کند که فایرفاکس این مراحل را طولانی‌تر انجام می‌دهد، اما کروم دارای سرعت بالاتری است.

به عبارت بهتر به نظر می‌رسد که فایرفاکس افزونه‌های خود را چک می‌کند و دوباره به homepage بازمی‌گردد در حالی که کروم همه چیز را شسته و رفته و در یک مرحله تحویل کاربر می‌دهد.

می توان دلیل این کار را به این صورت توضیح داد که کروم کمتر از جذابیت‌های بصری در مرورگر خود استفاده کرده و افزونه‌های آن نیز دارای ساختار گرافیکی بسیار ساده‌ای هستند و این در حالی است که افزونه‌های فایرفاکس دارای چنین خصوصیتی نیستند. پس می توان راز موفقیت و داشتن سرعت بیشتر کروم را در ظاهری ساده تر و استفاده کمتر از جذابیت‌های بصری دانست.

جان وین هیل به طرفداران فایرفاکس این مژده را داده که نسخه 4 این مرورگر بسیار سریع بوده و دارای قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای است. برای مطالعه گزارش کامل این بررسی می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. سجاد می‌گوید

    این حرفا همش چرنده!! اون چند میلی ثانیه رو که کروم مثلا زودتر تب باز میکنه کدوم ما با این سرعت های اینترنت افتضاح لمس میکنیم آخه!!
    فایرفاکس یه ایراد داره اونم مدیریت حافظه ضعیفشه. از نظر سرعت شاید مثلا تو تب باز کردن خیلی از کروم عقب تر باشه اما وقتی میبینم کروم واسه باز کردن یه پیج خودکشی میکنه خیلی راحت میبندمش و همون فایرفاکس رو باز میکنم.
    تو کروم کافیه یه باز اینترنتت قطع و وصل بشه و شما هم همون بین یه پیج رو درخواست کنین. صاف میره کش میکنه و دیگه حالا هر کار میکنی میگه تو اینترنتت قطعه!! کروم در کل مرور گر گیریه و همین گیر بودنش به نظر من همه محاسنشو از بین میبره. بار ها و بار ها شده که کروم کلا از بیخ وجود سایت رو منکر شده و فایرفاکس راحت لودش کرده. تازه مثلا مرورگر ملی خودمون بر پایه فایرفاکسه این دلیلی بر خوب بودن فایرفاکس نیست اما چون کروم سر وته کدش معلوم نیست و به گوگل هم اصلا اعتمادی نیست خوب معلومه دیگه که بهترین انتخاب فایرفاکسه.
    یه تجربه که دارم اینه که اگر سرعت اینترنتت خوب باشه فایرفاکس فوق العاده است و اگر سرعت اینترنت بد باشه اپرا فوق العاده است. بقیه همه مغلوبند!!!!

  2. فامیل نزدیدک می‌گوید

    البته به کسانی که از مباحث پردازش در کامپیوتر سر در میارن بگم که:
    در مرورگر کروم شما برای هر برگه ای که باز میکنید به اصطلاح یک نخ(پرسس جدا) دارید ولی در فایرفاکس اگر شما ده تا برگه هم باز کنید همش تو یک پروسس گذاشته شده و پردازش میشه که از داخل task manager و برگه پروسس قابل مشاهده هست که این خودش تو سرعت و کند شدن برنامه خیلی موثر هست.

    1. سجاد می‌گوید

      البته همشم حسن نیست ها!
      مثلا یه کم بیشتر حافظه میگیره.
      شما 5 پیج یکسان رو تو هر دوتا باز کن و حافظه اشغال شده هر کدوم رو حساب کن. کروم خیلی فضای بیشتری میگیره. اگه حافظت کم باشه کروم یه کم میلنگه!
      تازه تو لینوکس که نخ نداریم چی؟ فقط که ویندوز نیست.

  3. NJF می‌گوید

    هیچی جای فایرفاکس رو نمیگیره…

  4. feri می‌گوید

    OPERA IS FASTEST

  5. حمید می‌گوید

    با این همه …. من فایرفاکسو دوست دارم :-)

  6. مهران می‌گوید

    کروم مرورگر خوبیه
    اما یه سری کارایی رو که فایرفاکس انجام میده نمیتونه انجام بده
    بدی دومش اینه که گوگل اونو واسه ایران تحریمش کرده

  7. مصطفی می‌گوید

    بدبختی اینه که ظاهر درستی هم نداره این فایرفاکس.

  8. مصطفی می‌گوید

    مثلا با این جمله خواستن چی بگن؟ خوب که چی؟
    واقعا کسایی هستند که اینطوری گول گفته های این آقای وین هیل رو بخوند مگه؟
    اگه با ساده تر کردن ظاهر عملکرد بیشتر میشه, پس چرا فایرفاکس این کارو نکرده؟ ضمنا این ظاهر گوگل کروم بود که اون اول منو جذب کرد. واقعا user friendly رو معنی کرده کروم.
    یه تئوری از طرف خودم هست که میگه: اگه گوگل آشغال هم طراحی کرد. بهش اعتماد کنید.

  9. امیرحسین می‌گوید

    ظاهر ساده و کمبود جذابیتهای بصری اصلا مناسب گوگل کروم نیست.
    گوگل یعنی مهندسی! به نظر من بالاترین سطح مهندسی نرم افزار و اینترفیس رو ارائه کرده.
    کنار هم قرار دادن سادگی، زیبایی، کارایی واقعا سخته که کروم این کار رو کرده.
    اولین باری که کروم رو نصب کردم، فایرفاکس حدود 1 دقیقه طول میکشید تا بالا بیاد در حالیکه به جرات میگم، کروم توی کمتر از 2 ثانیه ظاهر میشد.

    این یعنی گوگل کروم فقط یک مرورگر سریع و ساده نیست. خیلی عمیق و حرفه ای طراحی شده. من بشدت بهش تعصب دارم.

  10. سعید می‌گوید

    به آقای جان وین هیل بگید بی خود دلیل سر هم نکنه که از فایرفاکس دفاع کنه! فایرفاکس حتی بدون افزونه ها هم مرورگر فوق العاده سنگینیه. من قبلا که از فایرفاکس استفاده می کردم وقتی رو آیکون فایرفاکس کلیک می کردم که بالا بیاد احساس می کردم سیستمم داره منفجر میشه! حداقل 5 تا 8 ثانیه طول میکشید تا بالا بیاد! آنتی ویروسم از فایرفاکس زودتر بالا میومد! الان چند ماهه که اومدم کروم و کاملا راضیم. هم سبکه هم سرعت لود صفحاتش بی نظیره و هم امکانی داره که من تا مرورگری این امکان رو نداشته باشه باهاش کار نمیکنم. من برای امنیت و سرعت بیشتر همیشه جاوا اسکریپ و plug-in رو در مرورگر غیر فعال میکنم و تنها به سایت هایی اجازه میدم جاوا اسکریپت و plug-in رو اجرا کنند که از امنیتشون مطمئن باشم. کروم یه قابلیت فوق العاده داره که وقتی جاوا اسکریپت و plug-in رو غیر فعال میکنیم هر سایتی که باز بشه یه آیکون کوچیک در انتهای نوار آدرس سایت میاد که میتوند براحتی تنها با یک کلیک به اون سایت اجازه اجرای اسکریپت ها رو بدید و لازم نیست مدام به تنظیمات مرورگر برید.
    یه نمونه عکسشو براتون میزارم تا ببینید :
    http://up.iranblog.com/Files/43c7099a4a044c36996d.JPG
    فایرفاکس با افزونه NoScript این کار رو میکنه(البته فقط برای اسکریپت نه plug-in)
    خلاصه اینکه کروم از هر نظر بی نظیره. اونهایی که عشق افزونه دارن هم میتونن بیان کروم(چون اکثرا کسانی که به سمت فایرفاکس میرن بخاطر افزونه هاشه).

  11. Nigel Hunter می‌گوید

    Opera rules!

  12. Kamran می‌گوید

    بررسی قابل تاملی هستش

  13. dj nas می‌گوید

    واقعا کروم خیلی سریعتره. و حتی با اینکه ظاهرش ساده تره ولی جذاب تره و استفاده بهتری از فضا شده. من از فایرفاکس به کروم مهاجرت کردم و کاملا راضی هستم. گرچه اپرا 10.6 هم فوق العاده است. فایرفاکس متاسفانه جا موند. با کروم شما اصلا وجود مرور گر رو احساس نمی کنید و افزونه های خوبی هم داره. فایر فاکس حتی بدونه نصب پلاگین بازهم کاملا سنگین و زمخت هستش. امیدوارم فایرفاکس 4 خوب از کار دربیاد. گرچه انقددر طولش دادن انگار دارن سیستم عامل می نویسن در حالیکه کروم و اپرا خیلی سریع دارن ورژن های جدید می دن.