مایکروسافت نام پروژه کنترل حسی خود را رسما تغییر داد

با اینکه مایکروسافت قرار بود روز یکشنبه این تغییر نام را به صورت رسمی اعلام کند، روزنامه یو.اس.ای تودی پیشدستی کرده و نام جدید پروژه موسوم به ناتال را افشا کرد.

0

به گزارش فارنت به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف پروژه کنترل حسی شرکت مایکروسافت برای کنسول بازی Xbox360 به طور رسمی به Kinect  تغییر نام یافت.

دیلی‌تلگراف در گزارش خود آورده است که در حالی که مایکروسافت برای اعلام تغییر نام پروژه کنترل حرکتی خود موسوم به پروژه ناتال برای روز یکشنبه برنامه‌ریزی کرده بود روزنامه یو.اس.ای تودی این نام رسمی را که مایکروسافت برای آن در نظر گرفته بود، افشا کرد.

مایکروسافت در مراسم افتتاحیه شاهکار ماهرانه استودیوی “Cirque du Solei”، دموی بازی جنگ ستارگان و همچنین برنامه چت ویدیوئی را به نمایش گذاشت اما قیمت و تاریخ عرضه این کنترل حرکتی را هنوز اعلام نکرده است و انتظار می‌رود در روزهای آینده این جشنواره نسبت به آن اقدام کند.

کینکت سیستم کنترل حرکتی برای بازی‌های ویدیوئی است که مایکروسافت سال گذشته آن را با نام پروژه ناتال در همین جشنواره معرفی کرده بود.

این کنترل حسی مبتنی بر دوربین و سنسورهای حساس به حرکت و میکروفون و نرم‌افزارهای مختلف است که نیاز به کنترل دستی در کنسول بازی ایکس‌باکس 360 را حذف کرده و با ردیابی حرکات اشاره کاربر و با شناسایی چهره و صدا و اسکن فوری تصاویر، نیاز کاربر به دسته‌های بازی سنتی را حذف می‌کند.

این کنترل حسی همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگامی که کنسول ایکس‌باکس 360 آنان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود، قادر به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود در شبکه اینترنتی موسوم به نت‌فلیکس شوند و فیلم‌های با کیفیت بالا و برنامه‌های تلویزیونی را به صورت آنلاین کرایه کرده و تماشا کنند.

بروز رسانی:مایکروسافت به صورت رسمی در کنفرانس E3 ضمن اعلام همین نام برای کنترل حرکتی خود از تاریخ 4 نوامبر به عنوان تاریخ عرضه این محصول نام برده و در ضمن اعلام کرد که بازی انحصاری خود یعنی Forza را در نسخه جدید مبتنی بر همین فناوری عرضه خواهد کرد به طوریکه وقتی بازی کننده سر خود را به اطراف حرکت دهد راننده نیز سر خود را حرکت داده و به اطراف مینگرد و شما می توانید اطراف خود را نیز ببینید

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.