اپل یا آندروئید: کدام سیستم عامل پیروز می‌شود؟

تولید تلفن های همراه زیاد دلیل برتری یک سیستم عامل نیست و تولید برنامه‌های کاربردی دارای اهمیت به مراتب بیشتری است.

0

فارنت :با ورود سیستم عامل آندروئید به بازار تلفن های همراه هوشمند و استقبال فراوان از آن و همچنین افزایش تولید تلفن های همراه مختلف بر اساس  آن یک رقیب جدی و سرسخت برای آیفون شرکت اپل عرض اندام کرد و بالطبع باعث بحث و گفتگوهای فراوان مابین طرفداران این دو سیستم عامل گردید.

دیوید مورفی از وب سایت معتبر  PCMAG  نگاهی به این دو سیستم عامل و آینده احتمالی نزاع بین این دو سیستم عامل دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

شرکت اپل تاکنون حدود 10 هزار برنامه برای تابلت خودیعنی iPad عرضه کرده است که این برای مدت کوتاه 6 هفته‌ای بسیار خوب است  و این تعداد برنامه تنها دو ماه بعد از معرفی این تابلت بوده است.

همچنین این شرکت چندی پیش شروع به پذیرش شرکت‌ها برای توسعه برنامه و بازی برای سیستم عامل جدید  iPad و آیفون 4 کرده است که قرار است در 21 ژوئن به صورت عمومی منتشر شود

با این حال توسه دهندگان برنامه‌برای آیفون 4 ادعا می‌کنند که برنامه های خود را از اکنون برای تائید برای آیفون 4 و عرضه در فروشگاه آیتونز در اختیار تیم بررسی شرکت اپل قرار داده‌اند.

در آنسوی میدان ، برای سیستم عامل آندروئید تا کنون در حدود 72 هزار برنامه عرضه شده است و به  قول سایت Androlib این آمار مدام در حال افزایش است زیرا ازعرضه 1669 برنامه در ژانویه سال 2009 به حدود 14.294 عرضه شده در ماه می 2010 رسیده است.

ریاست شرکت اپل یعنی استیو جابز در کنفرانس سالانه شرکت اپل که هفته گذشته برگزار شداعلام کرد که به طور متوسط اپل در هر هفته در حدود 15 هزار برنامه برای تائید در یافت می‌کند و اگر این آمار را به صورت ماهانه جمع بزنیم بسیار بالاتر از تعداد برنامه‌های عرضه شده برای پلاتفرم آندروئید خواهد بود.

اریک اشمیت ریاست شرکت گوگل چندی پیش گفت که قرار است در هر روز در حدود 65 هزار تلفن همراه بر پایه سیستم عامل آندروئید تولید شود  که ممکن است به تولید 6 میلیون آیفون در هر 3 ماه و یا رکورد تولید 9 میلیون آیفون در 3 ماهه آخر شرکت اپل نرسد.

با این حال موسسه آمار گیری NPD  نیز اعلام کرد که در ماه می سال جاری  پلاتفرم آندروئید در مکان دوم سیستم عاملهای هوشمند بعد از سیمبیان قرار گرفت و آیفون در مقام سوم قرار دارد که البته با واکنش استیو جابز در کنفرانس سالانه روبرو شد.

به نظر می‌رسد تولید تلفن همراه بیشتر همانطور که گوگل و اپل ادعا می‌کنند دلیل پیروزی یک سیستم عامل نیست زیرا انچه مهم‌تر است تولید برنامه‌های کاربردی برای یک سیستم عامل است و توسعه دهندگان برنامه به خوبی می‌دانند که ممکن است با تعدد تلفن‌های همراه مبتنی بر یک سیستم عامل تولید برنامه و بازی برای انها سخت‌تر شود زیرا هم سایز صفحه نمایش فرق می‌کند و هم قدرت تفکیک پذیری گرافیکی متغیر است و هم سخت افزار در هر تلفن همراه فرق می‌کند کاری که استیو جابز و اپل دقیقا متوجه این نکته هستند و هر 4 نسل ایفون را با یک صفحه نمایش به بازار عرضه کرده اند و برنامه های عرضه شده در فروشگاه ایتونز در هر آیفونی قابل اجرا است و به نظر می‌رسد در دراز مدت اپل  و آیفون همچنان پیروز میدان باشند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.