«جام جهانی» شبکه‌های موبایل را کند می‌کند

کارشناسان معتقدند با تماشای مستقیم بازی‌های جام جهانی از طریق تلفن همراه ،باعث اشغال فضای زیادی از پهنای باند شبکه‌های مخابراتی خواهد شد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “دیلی تلگراف”،کارشناسان معتقدند که با شروع مسابقات جام جهانی و افزایش کاربرد اینترنت در تلفن‌های همراه، کند شدن شبکه‌های تلفن همراه را به دنبال خواهد داشت.

تحلیلگران شرکت” Deloitte” معتقدند که  اگر چه کمیت و کیفیت شبکه‌های مخابرایت بهبود یافته و رو به افزایش سرعت است ولی داشتن دسترسی به  اینترنت پر سرعت در تلفن‌های همراهی مانند آیفون و برنامه‌هایی مانند Iplayer که یک برنامه مخصوص پخش زنده رویدادها  است می تواند پهنای باندی در حدود 400 مگابایت را برای هر بازی فوتبال از سوی کاربر اشغال کند و شما تصور کنید که چندین هزار کاربر به صورت همزمان بازی‌هارا تماشا کنند انچه مسلم است این است که اپراتورهای مخابراتی به مشکل برخواهند خورد.

این مشکال زمانی حادتر می‌شود که با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی در تلفن های همراه در این شبکه‌ها بحث و گفتگو در مورد تیم های مورد علاقه به اوج خواهد رسید و با توجه به اینکه جام جهانی دارای گستره جهانی است ممکن است که کاربران فراوانی فقط در مورد یک تیم یا موضوع وارد بحث و جدل شوند و این شبکه دچار کابوس کمبود پهنای باند خواهند شد.

البته در بعضی از کشورها برای پیشگیری از این مشکلات کارهایی در دست انجام است به عنوان مثال “بوریس جانسون” شهردار لندن این اطمینان را به مسئولان کمیته المپیک در مورد ایجاد ظرفیتهای لازم برای اینترنت پرسرعت داده است.

حالا باید منتظر جام جهانی ماند و دید که آیا این پیش بینی به حقیقت می‌پیونددو یا اینکه اپراتورهای مخابراتی از این آزمون سخت سرافزار بیرون خواهند آمد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] شایان ذکر است که پیشتر اعلام شده بود با افزایش تماشای جام جهانی از طریق اینترنت با پهنای باند بالا، امکان افزایش ترافیک این شبکه‌ها و در نتیجه به دردسر افتادن اپراتورهای این شبکه ها وجود دارد(در اینجا). […]