سونی لپ‌تابهای «Vaio» را با سری P بروز کرد

از مشخصات جالب این سری چرخش بین حالت عمودی و افقی صفحه نمایش است.

3

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی informationweek شرکت سونی با عرضه سری P لپ‌تاب‌های سری وایو خود را بروز کرد.

شرکت سونی در روز دوشنبه سری P وایو خود را با افزودن یک تاچ کوچک و همچنین موس کلیک راست و چپ برای افراد راست دست و چپ دست و البته کمی گران به بازار عرضه کرد.

آخرین سری از لپ‌تابهای وایو سونی از پردازنده اینتل “اتم Z560” که بیار سریع‌تر از پردازنده Z530 در مدل‌های قدیمی است و همچنین افزودن یک سیستم جدید که به کاربران امکان می‌دهد برای استفاده بهینه  بین حالت عریض یا همان landscape و عمودی توسط چرخش رایانه به راحتی سوئیچ کنند.

شرکت سونی این سری را در ژانویه 2009 در نمایشگاه الکترونیکی لاس وگاس معرفی کرد و از مهمترین مزیت این لپ‌تابها می توان به نازکی آنها به اندازه یک ضخامت موبایل ، صفحه نمایش عریض 8 اینچی و وزنی در حدود 1.4 پوند و 3.5 ساعت عمر باطری اشاره کرد.

قیمت پایه این سری از 800 دلار آغاز می‌شود که گران‌تر از لپ‌تابهای استاندارد است در حالی که یک لپ تاب با صفحه نمایش 10 اینچی قیمتی در حدود 500 دلار دارد.

از دیگر مشخصات این سری می‌توان به رم 2 گیگابایت و سیستم عامل ویندوز 7 خانگی است و نکته جالب اینکه در این سری فقط از درایوهای دیسک جامد با ظرفیت‌های 64،128 و 256 گیگابایت استفاده شده و صفحه کلید نیز کمی کوچکتر از اندازه معمولی است.

رزولویشن صفحه نمایش 1600*76 پیکسل است و یکی از نکات جالب آن اختصاص دکمه‌ای فقط برای مرور اینترنت بدون نیاز به راه ادازی کل سیستم است.

از مشخصات جالب این سری وجود حسگر سنجش نور ،اینترنت باند پهن 3G،Wi-Fiو بلوتوٍث نیز اشاره کرد والبته شرکت سونی در این راه رقابت سختی با تابلت 500 دلاری شرکت اپل و تابلتهای شرکت HP دارد.

گفتنی است که وجه نامگذاری این سری به P استفاده از رنگ‌های فسفری در این سری است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. haghgoo می‌گوید

    پولتون رو برای این اسباب بازیها خرج نکنید. 6 ماه نشده از رده خارج میشه.
    باطری اینها هم زود به زود تموم میشه
    بهتره پولتون رو یا پس انداز کنین یا چند تا کتاب تاریخی بخونین

  2. محمد می‌گوید

    واقعاً رنگ های جذاب و شیکی داره.خیلی زیبا و شیک!

  3. هادی می‌گوید

    فوق العاده زیباست.