رکوردی جدید در شلیک با «Sniper»

این تک تیرانداز موفق شد دو شبه نظامی طالبان را از 2.5 کیلومتری مورد هدف قرار داده و از پا در بیاورد.

3

به گزارش فارنت و به نقل ازپایگاه اینترنتی Aolnews رکورد طولانی‌ترین مسافت در تیراندازی با اسلحه Sniper یا همان تک تیرانداز  توسط یک سرباز بریتانیایی شکسته شد.

این سرباز بریتانیایی موفق شد در افغانستان از فاصله‌ای در حدود 2.47 کیلومتری دو شبه نظامی طالبان را از پای دربیاورد.

سرجوخه “هریسون کریگ” که به همراه نیروهای انگلیسی در افغانستان و در استان هلمند به سر می‌برد موفق شد با اسلحه دوربرد “L115A3” رکورد طولانی‌ترین شلیک دقیق با اسلحه اسنایپر را به نام خود ثبت کند.

البته این شلیک‌های دقیق دارای سوابق قبلی نیز است به طوریکه یک سرباز کانادایی به نام “راب فرولونگ” در سال 2002 موفق شده بود یک عضو القاعده در افغانستان را با فاصله کمی کمتر مورد هدف قرار داده و از پا دربیاورد.

البته این گزارشات چون شغل تک تیراندازها بسیار حساس بوده و باید از دید عموم پنهان باشند، هرگز به صورت عمومی منتشر نمی‌شوند  و تا وقتی ماموریت آنان به پایان نرسیده باشد آمار این گونه شلیک‌ها هیچ وقت اعلام نمی‌شود، همانطور که برای تیرانداز کانادایی بعد از چندماه اعلام شد و تا مدتها مایه افتخار ارتش کانادا بود.

البته خود هریسون شرایط خوب آب و هوایی مانند بدون باد بودن آن وقت روز و دید خوب را در این تیراندازی دقیق سهیم دانسته است.

البته قرار است یک فناوری جدید که ارتش آمریکا در حال کار بر روی آن  در پنتاگون است به تک تیراندازها کمک کند تا بتوانند به مراتب تیراندازی دقیق‌تر و با فواصل بیشتری داشته باشند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. پیام می‌گوید

    ممنون. شما هم رکورد بکار بردن کلمه “البته” رو در چند خط شکوندید!

  2. مش قلی می‌گوید

    ابی جان یاد داستان گودرز و شقایق افتادم. دقت نکرده بودم که این ظالمین برای امتحان اسلحه قناسه اومدن افغانستان.

  3. ابی می‌گوید

    اره جنبه خوبش که صد در صد برای انگلیسیها هست .جنبه خوبترش هم اون افغانی های بدبخت که به قول خودشون شبه نظامی بودن.دقیقا مشخصه این عوضی ها برای چی اونجا دارن اسلحه های خودشونو امتحان میکنن. از هدف زنده اونم یک انسان بهتره؟