اپل شرکت « Instrinsity» را خریداری کرد

شرکت مذکور ، دومین شرکت سازنده چیپ‌های رایانه‌ای است که توسط اپل در 2 سال گذشته میلادی خریداری می‌شود.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “Cnet”،شرکت اپل بعد از شایعات فراوان، سرانجام شرکت سازنده چیپ‌های رایانه‌ای” Instrinsity” را خریداری کرد.

اپل این خبر را روز سه شنبه تائید کرد و لی در مورد قیمت آن سخنی به میان نیارود هرچند منابع خبری از مبلغ 121 میلیون دلار سخن به میان می آورند.

این دومین شرکت سازنده چیپ‌های رایانه‌ای است که در دوسال اخیر توسط اپل خریداری شده است که البته اپل شرکت “P.A. Semi” را با قیمت 278 میلیون دلار را پیش‌ترخریداری کرده بود واین چهارمین شرکتی است که توسط اپل از پاییز سال گذشته میلادی خریداری می‌شود.

به ترتیب این شرکت در ماه اکتبر شرکت” PlaceBase “،شبکه اجتماعی موزیک “Lala” را در ماه دسامبر و شرکت تبلیغاتی موبایل” Quattro Wireless” را در مجموع به مبلغ 275 میلیون دلار خریداری کرده بود.

مشخص نیست که سیاست اپل از این خریدها چیست ولی به نظر می‌رسد این شرکت در حال ولخرجی بدون برنامه باشد و استیو جابز و مدیران این شرکت نمی دانند با سرمایه انباشته که  در پایان 6 ماه اول میلادی 2010 در حدود 42 میلیارد دلار است چه تدابیری برای سود رسانی به سهامداران خود خواهند اندیشید.

یک نکته جالب ،ابا اینکه Instrinsity دومین شرکت سازنده چیپی است که اپل خریداری می‌کند پس به کدام دلیل در ساختار  داخلی تابلت این شرکت ، از فن آوری پردازنده‌های سامسونگ استفاده شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.