آیا اژدهای چینی سرانجام نخل آمریکایی را می‌بلعد!

در صورت موفقیت آمیز بودن این معامله مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون دلار سود نصیب طرفین قرارداد می‌شود.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترتی “افتردان”،شرکت چینی” Lenovo “به احتمال فراوان رقیب خود یعنی” HTC” را در خرید شرکت آمریکایی پالم(نخل) پشت سرمی‌گذارد.

“لو چیلیان” تحلیلگر بازار بورس چین تایپه در این مورد گفت:”مدیران Lenovo پول بیشتری پرداخت می‌کنند و در ضمن آنها دارای حضور تجاری در امریکا نبوده و می‌خواهند که در این کشور نیز دامنه فعالیت‌های تجاری خود را گسترش دهند”.

تحلیلگران از سود 1.3 میلیارد دلاری در صورت موفق بودن این معامله برای هر دو طرف معامله خبر داده‌اند که شامل یک میلیارد دلار به خاطر  برند پالم در بازار تلفن همراه هوشمند و همچنین 30 درصد حق بیمه فن آوری‌های عرضه شده توسط پالم را شامل می‌شود.

البته این خرید برای خود مخالفانی دارد از جمله یکی دیگر از تحلیل‌گران بورس تایوان به نام “یوانتا” که به شرکت چینی هشدار داده است :” خرید پالم در این بحران اقتصاد جهانی انتخاب خوبی نخواهد بود و البته این شرکت چینی در حال خرید یک نام تجاری خسته و زخمی است”.

گفتنی است که شرکت Lenovo چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده رایانه در جهان است و مدیران آن علاقمند هستند که دامنه فعالیت خود را به بازار پرسود تلفن همراه نیز گسترش دهد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.