هکرهای چینی به دنبال رمز عبور تمام کاربران «Gmail»

این هکرها با دسترسی به اطلاعات حساس و حیاتی سیستم یکپارچه گایا، قصد دارند بتوانند رمز عبور تمامی کاربران جیمیل را هک کرده و بدست آورند.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف، حملات هکرهای چینی در سال گذشته به سرور شرکت گوگل که موجب خروج این شرکت از چین شد با هدف سرقت اطلاعات سیستم رمز یکپارچه “گایا” شرکت گوگل بوده است.

“گایا” سیستم رمز یکپارچه‌ای است  که گوگل چندی پیش آن را  معرفی کرده و نام آن با الهام از نام یک الهه یونانی قدیم نام گذاری شده است و در آن به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با یک بار وارد کردن نام کاربری و پسورد خود به تمامی سرویس‌های گوگل دسترسی داشته باشند.

یک منبع ناشناس در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اظهار داشته است که اطلاعات ربوده شده مربوط به سرویس گایا بسیار حیاتی بوده  که البته رمز عبور کاربران جیمیل از این حملات مصون مانده و شرکت گوگل به سختی در حال کار برای ترمیم این ضغف امنیتی است، هرجند که مهندسان گوگل از این نکته هراس دارند که هکرها با دستیابی به نقاط ضعف بیشتر بتوانند رمز عبور کاربران جیمیل را نیز هک کرده و آنها را بدست آورند.

یکی از جالب‌ترین نکات در حمله هکرها این بوده است که هکرها با استفاده از “پیام رسان فوری مایکروسافت”  یعنی” Microsoft instant messaging service” در هنگام حمله با یکدیگر تبادل نظر کرده و به راحتی نقاط ضعف برنامه گایا را با همدیگر و به صورت عمومی  درمیان می‌گذاشتند.

این منبع خبری در ضمن اعلام کرده است که قرار است گوگل این موضوع را بزودی به اطلاع کاربرانش رسانده و این خطر امنیتی را به کاربران خود هشدار دهد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. milad می‌گوید

    سلام…بابا دمه این هکرها گرم به حالا درسته کارشون غیر قانونی هستش اما خدا وکیلی خیلی حال میکنم که شرکت بزرگی مثل Google را اینجوری درهم ریخته….منم خیلی دوست داشتم هکر بشم اما نشد….:(

  2. مرتضی می‌گوید

    آفرین به این تلاشتون. مطالب بسیار ارزشمند و به روزی دارید. خسته نباشید و ادامه بدید.