اپل « سیستم‌عامل آیفون 4» را با هفت قابلیت مهم عرضه کرد

“استیو جابز” در مراسم معرفی این سیستم‌عامل تلفن همراه از هفت قابلیت جدید به عنوان قابلیت‌های اصلی این سیستم عامل در میان حدود 100 قابلیت اضافه‌شده کوچک و اصلاحات انجام شده بر روی این سیستم عامل نام برد.

8

فارنت: اپل بالاخره پس از وعده‌های فراوان سیستم‌عامل آیفون 4 را معرفی کرد و لیست قابلیت‌های جدید این سیستم‌عامل تلفن همراه با آن چیزهایی که هر کسی انتظار آن را داشت مطابقت دارد.

“استیو جابز” مدیرعامل اپل در مراسم معرفی این سیستم‌عامل تلفن همراه از هفت قابلیت جدید به عنوان قابلیت‌های اصلی این سیستم عامل در میان حدود 100 قابلیت اضافه‌شده کوچک و اصلاحات انجام شده بر روی این سیستم عامل نام برد که همگی آنها در تابستان سال جاری و با عرضه کامل سیستم عامل آیفون 4 عرضه خواهد شد.

1- قابلیت مولتی‌تسکینگ (Multi Tasking)


بزرگترین و بهترین قابلیت عرضه شده بر روی سیستم عامل جدید به حساب می‌آید و قابلیتی بود که بیشتر کاربران آیفون فقدان آن را احساس می کردند و اپل در سیستم‌عامل جدید به کاربران اجازه سوییچ کردن میان 7 برنامه در حال اجرا را می‌دهد. اپل ادعا می‌کند که این امکان را به گونه‌ای اضافه کرده که مصرف باطری یا سرعت اجرای نرم‌افزار برای نرم‌افزار فعال بر روی نمایشگر آیفون را تغییر نمی‌دهد و کاربر برای سوییچ کردن بین نرم‌افزارهای مختلف تنها باید دکمه خانه را دوبار لمس کند تا یک داک نمایش دهنده نرم افزارهای فعال ظاهر شود. ‏

متاسفانه اپل اعلام کرده است که قابلیت مولتی‌تسکینگ فقط بر روی iPhone 3GS و iPod touch جدید نسل سوم عملکرد خواهد داشت و مدل‌های قدیمی‌تر این دستگاه‌ها امکان اجرای این قابلیت را نخواهند داشت و در مورد تابلت iPad نیز این سیستم عامل در فصل پاییز عرضه خواهد شد.

2- قابلیت ایجاد فولدر (App Folders)

دومین قابلیت بزرگ در سیستم‌عامل جدید قابلیت ایجاد فولدر برای سازماندهی برنامه‌های اپل است که محدودیت برنامه‌های اپل را به 2000 برنامه افزایش می‌دهد و در حالت ادیت به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های آیفون را با کشیدن (دراگ) آیکون آنها به دیگر فولدرها جابجا کنند. فولدرها در محیط به راحتی جابجا می‌شوند و حتی می‌توانید آنها را به داک آورده و هنگامی که بر روی آنها اشاره می‌کنید محتویات خود را نشان می‌دهند.

3- بهینه شدن قابلیت پست الکترونیکی (E-Mail) و امکانات جدید


سومین قابلیت اضافه شده در سیستم عامل جدید بهینه‌سازی قابلیت پست الکترونیکی با سیستم صندوق نامه‌های دریافتی یکپارچه است. امکانی که اجازه می‌دهد تا از چندین اعتبار مختلف پست الکترونیکی نامه‌ها به یک فولدر وارد شوند و البته به خوبی سازماندهی شوند. که به درد کاربرانی می‌خورد که از چندین پست الکترونیکی متفاوت برای کارهای شخصی و یا تجاری خود بهره می‌برند.

4- قابلیت خواندن کتاب‌های الکترونیکی مانند آی‌پد

در سیستم‌عامل جدید شما همانند تبلت جدید اپل با نام آی‌پد از قابلیت خواندن کتابهاب الکترونیکی اپل با نامه iBooks بهره‌مند خواهید شد و اپل طعم خواندن کتاب با این برنامه را به شما خواهد چشاند.

5- ایجاد Game Center اما این بار برای آیفون


اپل با عرضه قابلیت مرکز بازی (Game Center) به وضوح آیفون را در سطح کنسول‌های بازی مطرح کرده است و قابلیت گیم سنتر خواهد توانست آیفون را در عرصه رقابت میان کنسول‌های بازی همراه مطرح کند. بسیاری از کاربران این قابلیت را تنها در کنسول‌های بازی مانند ایکس‌باکس تاکنون مشاهده کرده بودند.

6- قابلیت پاندورا یا پخش موزیک همزمان



اپل با عرضه این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا بتوانند به طور همزمان از موزیک دلخواه خود نیز استفاده کنند مانند زمانی که در حال جستجو در اینترنت هستند و یا حتی هنگامی که صفحه کلید آنها در حالت قفل است.

7- iAds سیستم جدید تبلیغاتی اپل در آیفون


و سرانجام اپل در سیستم عامل جدید خود، پلاتفرم جدید تبلیغاتی خود را نیز با نام iAds عرضه کرده است که در آن اپل سعی خواهد کرد تبلیغات موجود در برنامه‌های خود را که در برنامه‌هی رایگان برای آیفون موجود است، تحت کنترل خود درآورد. اپل پیش از این به گسترش‌دهندگان برنامه‌های آیفون مجوز تبلیغات مجزا درون برنامه‌های آیفون را می‌فروختو از این قابلیت به عنوان آغاز راه تبلیغات در محتوای HTML5 نام برده می شود.

با عرضه این قابلیت کاربران هر سه دقیقه یک بار تبلیغ جدیدی را خواهند دید که توسط اپل میزبانی می‌شود و اپل این تبلیغات را با 60 درصد تخفیف به توسعه‌دهندگان عرضه خواهد کرد.

در ابتدای این مطلب اشاره کردیم که اپل قابلیت‌های بسیاری را در سیستم‌عامل جدید خود گنجانده است که ما به هفت مورد مهم آن اشاره کردیم و از موارد دیگری که مهم به نظر می‌آیند می‌توان به: امکان فوکوس هنگام فیلمبرداری و اضافه شدن X 5 زوم دیجیتال به دوربین عکاسی، امکان اصلاح اتوماتیک املای لغات یا به اصطلاح Spell Check مانند آی‌پد، پشتیبانی از صفحه کلید بلوتوت مانند آی‌پد، امکان تعریف عکس پشت صفحه توسط کاربر، Wireless sync با آی‌تونز 10و قابلیت جدید برای GPS دستگاه شما اشاره کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. کوروش می‌گوید

    دوران آیفون و HTC HD2 هم به سر رسید.
    به زودی شاهد غول سامسونگ خواهید بود I9000 Galaxy با سیستم عامل آندروئید

  2. محمد می‌گوید

    به نظر من هیچ گوشی ای در بازار قابل مقایسه با Htc Hd2 نیست
    از همه نظر سره نسبت به ایفون و بقیه گوشی ها
    این نظر رو هم با همین گوشی براتون نوشتم

  3. سوبارو می‌گوید

    iPhone Good performance .

  4. حسین می‌گوید

    آیفون از قابلیت های خیلی اولیه محرومه
    من اچ تی سی دارم و بهش عشق می ورزم! عمرا یه لحظه هم با آیفون عوضش نمی کنم

  5. محمد می‌گوید

    تمام شرکت های سازنده گوشی بعد از ساخت یک گوشی کاملا
    فراموشش می کنند جز اپل هر دفعه یک سری از قابلیت های
    گوشیشو به رخ همه می کشه من موبیل فروشم همه جور گوشی
    دستم بوده واقعا جایگزینی برای ایفون نیست

  6. منصور می‌گوید

    هرگز آیفون رو با نوکیا مقایسه نکنید…
    هم اینکه قابل مقایسه نیستند(با هیچ محصول نوکیا)
    هم اینکه استیو جابز اگه بفهمه سکته میکنه

  7. مهدي می‌گوید

    آقا امیر ما هم نوکیا داشتیم ولی خسته شدیم از دست ینترفیسیس که از زمان روم باستان بر گوشی های سیمبیان حاکم بود و یکنواختی بیش از حد
    ولی الان که ایفون 3gs دارم هر روز دارم بیشتر عاشقش میشم و آیفون 4 و اون مرکز بازیش دیگه واقعا یک کنسول بازی دستی میشه
    وای…..

  8. امیر می‌گوید

    مسخره است!
    آقای استیو جابز سعی کنند به خودشون و گروهشون زیاد فشار نیارند، اذیت میشند!
    قابلیتهایی مثل مالتی تسکینگ و ایجاد فولدر و زوم پنج برابر چیزهایی است که واسه شرکتی مثل نوکیا ، بچه بازی به حساب میاد.
    هنوز که هنوزه مشکل بلوتوث و هزارو یک مشکل پیش پا افتاده دیگر این گوشی حل نشده ، اونوقت جابز میاد و از قابلیتهای ویژه! گوشی جدیدشون تعریف می کنه