فایرفاکس دارای سهم 40 درصدی در قاره اروپا

کشور روسیه و ساکنان قطب جنوب با 80 درصد کاربر در صدر گستردگی فایرفاکس قرار دارند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily مرورگر اوپن سورس شرکت موزیلا یعنی فایرفاکس دارای بیشترین آمار رشد کاربران از زمان اجرای قانون ضد انحصار اتحادیه اروپا توسط شرکت مایکروسافت است

بر اساس این قانون در ویندوزهای عرضه شده توسط مایکروسافت در قاره سبز امکان انتخاب مرورگر پیش فرض به کاربران داده می‌شود.

موزیلا امروز نتایج تحلیل بازار مرورگرهارا منتشر کرد و بر اساس این گزارش، این مرورگر در حدود 30 درصد بازار جهانی مرورگرها را در اختیار دارد.

به تنهایی در قاره اروپا در حدود 152.7 میلیون کاربر از فایرفاکس استفاده می‌کنند که در حدود 40 درصد کل کاربران این قاره را به خود اختصاص می‌دهد و در 3 ماهه اول سال 2010 بیشترین کاربر در روسیه و قطب جنوب با 80 درصد بوده است در جایی که چند هزار دانشمند و پرسنل در حال تحقیق و پژوهش هستند .

کن کواس از مدیران شرکت موزیلا گفت :”این نخستین گزارش مستقل این بنیاد است و ما اینترنت را از چشمان فایر فاکس می‌سنجیم”

علاقمندان می توانند متن کامل این گزارش را به صورت PDF از اینجا دریافت کنند وبه صورت معمول این گزارشها هر 3 ماه یکبار منتشر می‌شود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سعید می‌گوید

    فقط گوگل کروم . سرعتش از Opera بیشتره ، امنیتش از Firefox
    هوادارن موزیلا خیلی به افزونه NoScript مینازن! در حالی که گوگل کروم خودش امکان عدم اجرای Script رو داره. شما فقط کافیه اجرای Script رو غیرفعال کنید بعد به هر سایتی که برید یه دایره یا مربع کوچیک انتهای آدرس سایت میاد که با کلیک بر روی اون میتونید به اون سایت اجازه اجرا شدنScript ها رو بدید. به همین راحتی!
    در ضمن من خودم چندین بار تست کردم و بهم ثابت شد که سرعت گوگل کروم از Opera بیشتره . سرعت گوگل کروم در اجرای اسکریپت ها آدمو بهت زده میکنه!
    اینم بگم که من 2 سال از Opera استفاده میکردم و حدود یک سال هم از Firefox ، اینو گفتم که یه وقت فکر نکنید بدون تجربه دارم این حرف ها رو میزنم.