گوگل ارائه خدمات بدون سانسور به کاربران چینی را آغاز کرد

گوگل کاربرانی را که در وب سایت چینی گوگل جستجو می‌کنند را به سرورهای کشور هنگ کنگ منتقل می‌کند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت شرکت گوگل بعد از اینکه دفاتر خدمات دهی خود در کشور چین را تعطیل کرد شروع به ارائه خدمات بدون سانسور  به کاربران چینی کرد.

از امروز گوگل کاربرانی را که در دامنه‌های  Google.cn، Google.com.hk شروع به جستجو در اخبار و یا سایر مطالب می‌کنند را به سرورهای این شرکت در هنگ کنگ منتقل کرده تا از اینترنت بدون سانسور بهره ببرند.

هر چند این کار باعث فشار مضاعفی به سرورهای این شرکت در هنگ کنگ می‌شود ولی به هر حال باید این فشار تا زمانی که انتقال سرورها کامل می‌شود را پذیرفت و کاربران ممکن است با پیغام‌های خطا نیز روبرو گردند.

مسئولان دولت چین چندی پیش گوگل را به حفظ قوانین کشور چین ملزم دانسته  و هشدار داده بود در صورت عدم توجه به قوانین داخلی چین این شرکت باید عواقب آن را نیز بپذیرد(در اینجا).

شرکت گوگل اعلام کرده کاربرانی که می خواهند از آخرین وضعیت خدمات دهی گوگل در چین مطلع شوند می توانند به این لینک مراجعه کنند.

این اقدام گوگل نشان می‌دهد که خود سران گوگل نیز می‌خواهند بازار چندصد میلیون کاربری خود را در کشور چین حفظ کرده و این خیل کاربران عظیم را از دست ندهند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] گوگل سرانجام پس از غائله حملات هکرها به سرورهای این شرکت که گفته می‌شود کار چینی‌ها بوده، موتور جستجوگر خود را از چین به هنگ‌کنگ منتقل کرد و ارائه خدمات بدون سانسور خود به کاربران چینی را آغاز کرد. (اینجا بخوانید) […]