هشدار دولت آلمان به شهروندان خود نسبت به استفاده از فایرفاکس

اداره امنیت فناوری اطلاعات دولت فدرال آلمان پس از کشف حفره امنیتی خطرناک در فایرفاکس به شهروندان خود توصیه کرد که از یک مرورگر جایگزین به جای فایرفاکس استفاده کنند.

1

به گزارش فارنت به نقل از دیلی‌تلگراف دولت آلمان به کاربران اینترنتی این کشور هشدار داد که از مرورگر اینترنتی فایرفاکس تا زمان برطرف شدن روزنه امنیتی خطرناک کشف شده در این مرورگر، استفاده نکنند.

اداره امنیت فناوری اطلاعات دولت فدرال آلمان پس از آنکه مشخص شد از حفره امنیتی کشف شده در فایرفاکس می‌توان برای آلوده کردن رایانه‌ها به برنامه‌های مخرب استفاده کرد، به شهروندان خود توصیه کرد که از یک مرورگر جایگزین به جای فایرفاکس استفاده کنند.

شرکت موزیلا به عنوان شرکت عرضه کننده این مرورگر با اینکه وجود این حفره امنیتی در مرورگر خود را تایید کرده است اما در عین حال اعلام کرده است که در نسخه جدید مرورگر خود که یک هفته بعد و در 30 مارس عرضه خواهد شد این حفره امنیتی را برطرف کرده است و اکنون کاربران برای حل این مشکل می‌توانند از نسخه آزمایشی شماره جدید مرورگر فایرفاکس نسخه 3.6.2 استفاده کنند که در آن این حفره امنیتی و خطر حاصل از آن برطرف شده است.

در ماه ژانویه دولت‌های آلمان و فرانسه به شروندان خود توصیه کردند که به دلیل نگرانی‌های امنیتی موجود استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر را متوقف کنند.

گراهام کلولی مشاور ارشد امنیتی شرکت امنیتی سوفوس در این مورد می‌گوید: این آخرین آسیب‌پذیری امنیتی از سسله مراتب معایب امنیتی در مرورگرهای اینترنتی است که کاربران با آن مواجه شده‌اند. با اینکه مطمئنا برای بسیاری از کاربران پریدن از این مرورگر به یک مرورگر دیگر و استفاده از تمام مرورگرهای شرکت‌های مختلف کاری ساده است اما تغییر این چنینی کاربران مرورگرهای اینترنتی می‌تواند بسیار ناجور باشد.

وی در ادامه می‌گوید: با جابجایی کاربران اینترنتی خواهی نخواهی حفره‌های امنیتی کشف‌نشده‌ای پدیدار می‌شود که می‌توانند مشکلات امنیتی را با توجه به نوعشان به وجود بیاورند. و این باعث می‌شود که این سوال به وجود آید که ارزش این کار چه خواهد بود وقتی جایگزینی یک مرورگر به جای مرورگر دیگر در سطح بسیار خود باعث به وجود آمدن مشکلات امنیتی می‌شود! آن موقع آیا شما هنوز باز هم حاضر به جایگزینی دوباره مرورگرها به جای یکدیگر خواهید بود؟

وی در پایان می گوید: توصیه ما این است که تنها وقتی مرورگر دیکری را با فایرفاکس عوض کنید که واقعا بدانید که چه کاری با مرورگری که جایگزین می‌کنید، خواهید کرد. اگر همچنان با فایرفاکس ادامه دادید در اولین فرصت و با عرضه بسته امنیتی این مشکل آن را نصب کنید.

بروزرسانی مطلب:

علیرغم وعده موزیلا برای عرضه فایرفاکس در انتهای ماه مارس این شرکت مرورگر محبوب خود را زودتر از تاریخ معین و با رفع نقیصه امنیتی موجود در آن عرضه کرد و شما برای دانلود و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن می توانید به اینجا مراجعه کنید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] بر وجود حفره امنیتی مهمی در مرورگر فایرفاکس که حتی به هشدار دولت آلمان به شهروندانش نسبت به استفاده از این مر…ر منجر شد شرکت موزیلا نسخه جدید مرورگر خود را با رفع این […]