افتضاحی که بیت‌دیفندر به بار آورد!

تالارهای گفتگوی اینترنتی پشتیبانی این شرکت دیروز شاهد کاربران خشمگینی بود که اعلام می‌کردند پس از نصب آپدیت جدید آنتی‌ویروس این شرکت همه چیز در رایانه آنها به ویروس تبدیل شده و آنها حتی قادر به رستارت رایانه خود نیستند.

36

به گزارش فارنت به نقل از پی‌سی ورلد دیروز شنبه تالارهای گفتگوی پشتیبانی شرکت بیت‌دیفندر (BitDefender) شاهد هجوم کاربران اینترنتی بود که به دنبال راه چاره‌ای برای رفع عیب رایانه‌اشان بودند که پس از عرضه آپدیت معیوب آنتی‌ویروس این شرکت از کار افتاده بود.

این شرکت در اعلامیه‌ای که روز شنبه منتشر کرد ضمن تایید این موضوع اعلام کرده است که پس از عرضه آپدیت اخیر بیت‌دیفندر شاهد ویندوزهایی بوده است که در آن فایل‌های آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر به تروجان Trojan.FakeAlert.5 آلوده شده‌اند.

این اعلامیه پس از آن صادر شد که کاربران محصول آنتی‌ویروس این شرکت در صدها پستی که در این خصوص در تالارهای گفتگوی این شرکت به ثبت رسانده بودند اعلام کرده بودند که پس از نصب این آپدیت قادر به راه‌اندازی (رستارت) رایانه خود که به ویندوز 64 بیت مجهز بوده، نیستند.

در پست‌های ثبت شده در خصوص این موضوع آمده است که پس از نصب این آپدیت هر فایلی که قصد اجرا شدن دارد قرنطینه می‌شود و حتی صفحه اکسپلورر ویندوز نیز مانند بسیاری از فایل‌های دیگر به قرنطینه رفته است.

این کاربران وضعیت خود را وحشتناک توصیف کرده و به طور مثال یکی از کاربران اعلام کرده است که “ما 150 کلاینت تجاری داریم که رایانه‌های زیادی به آن متصل است و حالا بیت‌دیفندر همه چیز را ویروس می‌بیند!

پس از این پست‌های خشمگینانه بود که بیت‌دیفندر مدعی ارائه دستورالعمل برای حل این مشکل شد و اعلام کرد که راه حل این کار این است که فایل‌های موجود در قرنطینه را از قرنطینه درآورده و سپس رایانه خود را دوباره راه‌اندازی (رستارت) کنند و نیازی نیست که کاربران از قابلیت ریستور ویندوز استفاده کنند.

این شرکت پیش از ارائه این راه‌حل اعلام کرده بود که کاربران فعلا آنتی‌ویروس خود را غیرفعال کرده و منتظر آپدیت بعدی ارائه شده توسط این شرکت باشند.

بیت‌دیفندر توضیح بیشتری در خصوص علت مشکل به وجود آمده ارائه نکرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

36 نظر برای این مطلب
  1. حمید می‌گوید

    سلام اقا فقط نودv6

  2. مصباح می‌گوید

    هر آنتی ویروسی از جهاتی دارای نقاط قوت و ضعف است من پشنهاد می کنم شما از هر آنتی ویروسی که استفاده می کنید چند نکته را رعایت کنید:
    1) آنتی ویروس خود را همیشه آبدیت نگهدارید
    2) از ویروسی نبودن فلش, هارد جانبی و.. که به سیستیم خود وصل می کنید اطمنان حاصل کنید
    آنتی ویروس در حد قابلیت خود امنیت سیستیم شما را تامین می کند
    من از آنتی ویروس
    Norton
    nod32
    kaspersky
    bitdefender
    استفاده کردم تنها مشکلی که با آن در گیر بودم این بود که هر کدام بجز bitdefender بعد از مدتی غیر فعال می شد و من مجبور می شدم که یا آنتی ویروس را حذف و دو باره نصب کنم یا اینکه آنتی ویروس دیگه نصب کنم که هر کدوم برای آبدیتش کلی الافی باید می کشیدم اما با نصب bitdefender این هم الحمدالله بر طرف شد چون bitdefender 12519 روز یعنی 36 سال فعال و قابل آبدیت می باشد
    پشنهاد می کنم اگه تصمیم به نصب آنتی ویروس جدید دارید bitdefender را نصب کنید

  3. ATR می‌گوید

    من تمام نرم افزار های رو (به جز نورتون چون ویندوزم XP 64 هست) تست کردم بهترین نرم افزار امنیتی کاسپراسکی هست دلیلشم این هست حتی اگر ویروس رو نشناسد و شما بدانید که ویروس هست می توانید پاکش کنید اما در سایر آنتی ویروس ها با پیام access denied مواجه می شوید.
    چون در این نرم افزار مسیر های غیر مجاز بسته می شود ولی در سایرین نه.
    در ضمن quick heal هم از نظر شناسایی ویروس بهترین هست و یادتان باشد بعضی آنتی ویروس ها مثل پاندا خودشان از ویروس هم بد تر هستند به خاطر اینکه آنتی ویروس نباید حجم زیادی از حافظه و پردازنده رو اشغال کند و یا سرعت راه اندازی سیستم را پایین بیاورد و مجموعه فاکتور های یاد شده معلوم می کند کدام یک بهترین است و این شما هستید که امتیاز هر کدام را مشخص می کنید اما بعضی ها هیچ فاکتور برتری ندارند و برای ما که قیمت برایمان مهم نیست بهتر است دنبال بهترین باشیم.

  4. P@tron می‌گوید

    سلام خدمت همگی.از نسخه اول تا الان فقط از bitdefender استفاده میکنم.تمام آنتی ویروسها رو داشتم و استفاده کردم.کسپراسکی تروجان یاب خوبی نیست.البته ورژن 7 کسپر،انتی ویروس خوبی بود.آویرا خوبه فقط با مایکرو ویروسها مشکل داره!آوست خوبه.نود بدک نیست!آنتی ویروسهای آمریکائی مطمئن نیستند!اصولا آنتی ویروس باید مال بلوک شرق باشه.ترتیب مد نظر من:
    bitdefender
    kaspersky
    avira
    avast
    nod
    panda
    موید باشید.

  5. eli می‌گوید

    بابا چیکار این ویروس ها دارین ؟ بزارین بیان تو کامپیوترتون حالشو ببرن !

  6. مصیب می‌گوید

    سلام
    از نظر من به ترتیب
    1:کسپر
    2:نود32
    3:آویرا
    4:آواست
    5:مک آفی
    6:بیت دیفندر
    7:ای وی جی
    8:پاندا
    من تمام آنتی ویروس های مذکور را قبلا امتحان کردم.جایگاه اینها با زمان تغییر می کنه.الان بهترین همان کسپر هستش.این نظر منه.

  7. اشکی می‌گوید

    سلام
    از نظر من
    1.آویرا
    2.نود32
    3.مک آفی
    4.نورتون
    5.پاندا
    بقیه رو امتحان نکردم ولی به نظرم بدترنشون پاندا هست چون هم فضای زیدی اشغال می کنه و هم رم زیادی و در ضمن موقع شات داون هم کلی آدمو معطل می کنه

  8. امیر می‌گوید

    من از آنتی ویروس های زیادی استفاده کردم ولی از بس گیر کرک بودم بیخیال شدم واز نسخه های free استفاده کردمبین اونها به نظرم avast free edition بهترین باشه خیلی هم سبک هست

  9. behnam_sevgil می‌گوید

    Only NORTON

  10. Ma3ouD می‌گوید

    هیچ چیزی دلچسب تر و امن تر از Avira نیست…
    من از نمایشگاه یک Avira اصلی خریدم و واقعا می دونم که پولم رو ذخیره کردم تا اینکه خرج کرده باشم….

  11. گورزاد می‌گوید

    فقط Avira.

  12. Soheil می‌گوید

    BitDefender بهترینه
    به نظر من با بحثهای ساده نمیشه زیر سوال بردش
    حتما از نظر فنی بررسی شده که الان بهترین آنتی ویروسه
    این به این معنی نیست که بقیه بد هستن
    بیت دیفندر از بین عالیها بهترین شده…

  13. آقا مهدی می‌گوید

    با سلام خدمت همگی دوستان. من خودم مدتهاست از nod 32 استفاده می کنم. نسخه جدیدش (ورژن 4) هم که دیگه خیلی عالیه. اما این حرفمو هیچ و قت عوض نمی کنم: بدترین آنتی ویروس جهان مک آفی است (تا اونجایی که می دونم نسخه های قدیمش فایل خودش هم ویروس میشناخته).

    ====== چه بسا خود شرکت های آنتی ویروس ساز، سازنده ویروس باشند =====

  14. مهدی می‌گوید

    فقط AVAST من زندگی میکنم باهاش . . . پیشنهاد میکنم نسخه home رو نصب کنید و یک ایمیل به سایتش بزنید … یک ریجیستری کد یک ساله بگیرید و زندگی کنید باهاش ..

  15. احمدرضا می‌گوید

    جناب آقای sean
    این شما هستید که باید منطقی باشید ، چرا که من با تجربه بالای
    15 ساله خودم متوجه شدم که نرم افزارهای امنیتی پاندا واقعا بهترینه و نظیر نداره، شما هم که اصلا از هیچ چیزی خبر نداری بهتره که وقت بذاری و درباره شرکت کلاهبردار بیت دیفیندر تحقیق کنی و ندیده و نسنجیده نظر ندی!!!

  16. […] گفتنی است که چندی قبل نیز آنتی ویروس بیت‌دیفندر نیز به علت یک اشکال در فایل بروز رسان سبب از کار افتادن سیستم کاربران خود گردید(گزارش کامل را اینجا بخوانید). […]

  17. جواد پورحسینی می‌گوید

    من از Bitdefender راضیم
    و برای 11 تا کلاینت دارم استفاده می کنم
    اما واسه سیستم خودم از avira رایگان استفاده می کنم و ازش راضی هستم
    به شما هم همینو توصیه می کنم
    Bitdefender تو شبکه خیلی اذیت می کنه مخصوصا موقع نصب
    اما رو کلاینتها عالیه

  18. Ashkan می‌گوید

    سلام به همگی دوستان
    خب اینجا هر کسی نظر خودش رو داد منم بگم
    هر آنتی ویروسی یه حسنی داره مثلا nod32 سبک و بی دردسر هستش
    ولی به اون دسته از دوستانی هم که میگن پاندا یا avg بهترین هستش باس بگم یه بار برن Kaspersky یا Avira یا Bitdefender رو نصب کنن بعد متوجه تفاوت میشن
    من خودمم به شخصه از Kaspersky Internet Security استفاده میکنم
    من 3 تا آنتی ویروس بهتون توصیه میکنم :
    1-Bitdefender
    2- Kaspersky
    3-Avira
    ولی nod32 هم آنتی ویروس بسیار خوبیه :)

  19. ali reza می‌گوید

    من خودم دچار این مشکل شدم و مجبور شدم آنتی ویروسم رو عوض کنم ولی تا زمانی که بیت رو سیستمم بود مطمئن تر بودم. این آنتی ویروس با اینکه ارزونه ولی جزو 3 آنتی ویروس برتره البته کاسپر هم خوبه امیدوارم مشکل دوباره حل بشه.

  20. meysam_bandar می‌گوید

    سلام من یه مدت ازآنتی ویروس BitDefende استفاده کردم خوبه اما برای شبکه خوب جواب نمیده

  21. dar3soot می‌گوید

    سلام، من یک مدت کوتاهی آنتی ویروس BitDefender را نصب کردم بسیاری از اطلاعات من را قرنطینه کرد و دیگر نتوانستم از آنها استفاده کنم و بناچار آن را از روی کامپیوترم برداشتم و Avast نصب کردم و از آن بسیار راضیم

  22. AHR می‌گوید

    میدونم که اسمشو نشنیدید ولی comodo internet security آخرشه …
    بجز ساپورت بقیش هم رایگانه

  23. Anderson می‌گوید

    چرا یه جایی میخوایین نطربدین همدیگرو نادیده میگیرین بابا
    ادب هم چیزه خوبیه

  24. مسعود می‌گوید

    با سلام

    آنتی ویروس های جهان از نظر قدرت شناسایی:

    اول) G Data 99.6
    دوم) Avira 99.3
    سوم) Trustport 99.1
    چهارم) Pc Tools 98.7
    پنجم) Symantec 98.6

    نکته ( البته این رده بندی در صورتی هست که آنتی ویروس ها در زمان اسکن به اینترنت متصل نباشند چون در غیر این صورت آنتی ویروس های Panda و McAfee اگر در زمان اسکن به اینترنت هم متصل باشند با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در آنها به سرور های خود وصل می شوند و قدرت شناسایی خود را بالا می برند که در این صورت Panda با 99.2 و McAfee با 98.9 به ترتیب جایگاه های سوم و پنجم را تصاحب خواهند کرد )

    آنتی ویروس های جهان از نظر سرعت اسکن ( مگابایت بر ثانیه ) :

    اول) Symantec 18.6
    دوم) Avira 17.7
    سوم) Panda 17.1
    چهارم) Avast 5.5
    پنجم) Sophos 15.2

    منبع : آخرین تست موسسه av-compartives در Fubruary 2010

    حرف پایانی

    دوستان به هیچ وجه از نسخه های کرک شده ی آنتی ویروس ها استفاده نکنید حالا می خواد از هر سایتی باشه … چون با این کار فقط خودتون رو گول می زنید … چون وقتی که برای آپدیت کردن آنتی ویروس به سرور شرکت سازنده متصل می شید … مثل آب خوردن تمام اطلاعات سیستمتون در اختیار اون ها قرار می گیره ( مثل IP ) اونا به راحتی متوجه می شن که شما دارید از نسخه غیر قانونی استفاده می کند … به همین دلیل یا اجازه آپدیت به شما نمی دن یا هم به دلایل تجاری شما رو به سرور های مخصوصی که برای نسخه های غیر قانونی درست کردن متصل می کنن ( که نسبت به سرور اصلی قدرت بسیار کمتری دارد ) پس فکر نکنید وقتی نرم افزارتون داره آپدیت میشه پس تونستید اون شرکت امنیتی رو دور بزنید !
    پیشنهاد من به شما استفاده از نسخه رایگان آنتی ویروس ها می باشد . چون محدودیت زمانی ندارند و از نظر آپدیت هم مطمئن هستید .
    ولی اگر امنیت سیستمتون با نسخه های رایگان تامین نمی شود … حتما نسخه اصل یک آنتی ویروس رو تهیه کنید … تا هم دیگه نگران از کار افتاده اون نباشید و هم بتونید از حداکثر عملکرد آنتی ویروس استفاده کنید . هم از پشتیبانی برخوردار باشید . و اگه اشتباه نکنم . آنتی ویروس های Kaspersky و Avira و Bitdefender و Quick Heal و Panda در ایران نمایند رسمی داشته باشند .

    شاد و پر تلاش باشید

  25. faraz می‌گوید

    bitdefender behtarin antivirous jahan hast be onvane ye motakhases shabake in harfo mizanam

  26. مهدي می‌گوید

    فقط و فقط و ONLY

    آواست نسخه رایگان
    Very Good….

  27. مرد مرده می‌گوید

    من خودم به شخصه با خیلی از آنتی ویروس ها کار کردم. خیلی از آنتی ویروس ها مثل کسپر و نورتون و همین بیت دیفندر بسیار سنگین هستند و کلی از کارایی سیستم کم می کنند. آنتی ویروسی مثل نود هم که با وجود سبک بودن درصد شناسایی پایینی داره !!! در نهایت با آویرا آشنا شدم که هم از نظر سبکی بهترینه و هم از نظر شناسایی در حد خیلی خوبی قرار داره و تو تست ها هم بهترین رتبه رو از نظر هوش مصنوعی کسب کرده و هم اینکه نسخه رایگانش خیلی کامله و کارایی خیلی خوبی داره.

    اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که کلا از ویندوز مهاجرت کنم به سمت لینوکس و دنیای متن باز و الان هم به راحتی بدون ترس از ویروس و اسپم و … دارم لذت این دنیای جدید رو می برم . اگه شما هم از ویروس و آنتی ویروس خسته شدید، بهتون پیشنهاد می کنم بیاین به سمت لینوکس …

  28. Nod32 می‌گوید

    Only Nod32

  29. مرتضی می‌گوید

    سلام
    عید همتون مبارک
    مرسی از تاپیک
    و مرسی از کامنت ها
    دوستان من با بهزاد موافقم
    و بیت دفندر اسمش روشه یعنی از هر بیت از کامپیوتر شما محافظت میکنه
    ولی خب این دفه یه اشتباهی کرد مثل همه ی شرکت ها
    خودم از ایست اسمارت سکیوریتی استفاده میکنم
    چندین ساله که از محصولات نود32 استفاده میکنم
    ولی خب خودم از همین آنتی ویروس از ورژن 4 این آنتی ویروس یه باگ پیدا کردم و اونو توی فروم شرکتش هم گفتم
    همه یه مشکلی دارن کاریش نمیشه کرد
    ولی سعی کنین همیشه آپدیت باشین
    در زمینه ی آنتی ویروس برتر هم باید بگم هر آنتی ویروس یه خصوصیتی داره و معایبی هم داره بستگی به این داره که خودتون چقدر به امنیتتون توجه میکنین
    من خودم مهندس شبکه و سکیوریتی هستم واسه ی کامپیوتر از نود32 و واسه سرور از Fsecure استفاده میکنم
    موفق باشین و آپدیت

  30. آراد می‌گوید

    من چندین سال بیت دیفندر ، چند سال Avast ، چند ماه Avira و Nod32 و نهایتا 2 سال هست که Norton استفاده می کنم و به نظر شخصی خودم Norton در حال حاضر واقعا محصول خوبی است و به همه دوستان توصیه می کنم ;)

  31. Behzad می‌گوید

    Bitdefender از نظر چندین سایت ارزیابی از جمله AV comparative همیشه جزو 3 تای اول بوده و هست . من باSEAN موافقم من به شخصه از کسپر استفاده می کنم ولی این دلیل نمیشه که بگم مثلا NOD32 یا PANDA و یا AVIRA بدرد نمی خوره و بهترین آنتی ویروس کسپره.
    دوستان مطمئن باشید 10 آنتی ویروس برتر 2010 همگی میتونن به خوبی امنیت سیسنم شما را برآورده کنن فقط کافی است که اونارو همیشه آپدیت کنین.
    با تشکر

  32. amir jj می‌گوید

    من الان 4 ساله از انتی ویروس و اینترنت سکورتی avg استفاده میکنم خیلی هم راضی هستم البته نه نسخه free

  33. safa می‌گوید

    هرکسی نظرش قابل احترام برای خودش
    ولی من سالهاست که از بیت دفندر استفاده میکنم و مشکلی نداشتم بلکه واقعاً رضایت دارم بالاتر از خیلی از شرکت های ابر نرم افزار دیگه که نیستن که مشکلات بیشتر از اینها هم در اونا دیده شده.

  34. sean می‌گوید

    جناب Ahmadreza
    آخه تو تمام دنیا کسی نفهمید غیر از شما
    این چه حرفی هست می زنید که کپی می کنه ، یکم منطقی باشید
    من به شخصه از کسپر استفاده می کنم و هیچ وقت هم عوض نمی کنم ولی این دلیل نمیشه که چیزی بگم که پایه و اساس علمی نداره
    BitDefender تو تمام نظر سنجی ها و آزمایشات اولین و بهترین آنتی ویروس جهان شناخته شده و بالاترین امتیازات را داره و با این صحبت شما چیزی عوض نمیشه ولی کسی که حرف شما را می خونه چیزه دیگه ای برداشت می کنه

  35. سعید می‌گوید

    فقط یکبار از آنتی ویروس Avira که رایگان هم هست استفاده کنید تا بفهمید آنتی ویروس یعنی چی!

  36. Ahmadreza می‌گوید

    سلام
    آنتی ویروسی که از قدرتمندترین و بهترین آنتی ویروس دنیا PANDA SECURITY کپی برداری می کنه بهتر از این نمیشه ازش توقع داشت. (واقعا که مسخره است)
    15 سال هست که دارم از محصولات امنیتی پاندا استفاده می کنم
    و بی نهایت هم راضی هستم :)