گوگل به احتمال 99.99درصد چین را ترک می‌کند

وزیر فناوری چین از گوگل خواسته به قوانین این کشور احترام بگذارد که در غیر این صورت با عواقب ناخوشایندی روبرو خواهد شد.

5

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Afterdawn غول دنیای اینترنت به احتمال بسیار فراوان چین را ترک میکند

سران شرکت گوگل تقریبا دیگر مطمئن هستند که بعد از به بن بست رسیدن مذاکرات آنها با چینی‌ها مجبور به بستن موتور جستجوی خود در چین هستند.

نتایج این مذاکرات محرمانه نشان می‌دهد که سران گوگل نتوانسته اند تا چینی ها را در مورد توقف سانسور در این کشور مجاب کنند.

بنا بر همین گزارش مسئولان گوگل بسیار علاقمند بودند تا به یک راه حل اساسی در این مورد برسند ولی تا این لحظه هیچ گونه تفاهمی بین طرفین حاصل نشده است و در همین حال گوگل در حال بستن دفاتر خود در این کشور برای جلوگیری از اقدامات تلافی جویانه مقامات چینی است.

در روز جمعه وزیر فناوری اطلاعات این کشور “لی یوزانگ” هشدارد داد که گوگل در مورد تصمیم خود برای متوقف کردن سانسور در چین تجدید نظر کند وبه قانون این کشور احترام بگذارد وگرنه با عواقبی ناخوشایند روبرو خواهد شد.

چندی پیش گوگل دولت چین را متهم به هک صندوق پست الکترونیکی جیمیل کاربران فعال حقوق بشر در این کشور کرده و تهدید به ترک این کشور کرده بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. بهینه سازی وب سایت می‌گوید

    فکر نمیکنم در نهایت چین همچین ریسکی کنه که بخواد گوگل رو از دست بده …….

  2. […] مسئولان دولت چین چندی پیش گوگل را به حفظ قوانین کشور چین ملزم دانسته  و هشدار داده بود در صورت عدم توجه به قوانین داخلی چین این شرکت باید عواقب آن را نیز بپذیرد(در اینجا). […]

  3. pejman می‌گوید

    فکر میکنم وقتش رسیده باشه که حاصل سرمایه گذاری های کشور آمریکا در عراق به ثمر برسه و گوگل پیشرو و جلویه دار این قضیه باشه
    شاید بهتر باشه که گوگل شرکتش رو از چین به عراق انتقال بده (هزینه کم ، کارگر زیاد )
    شاید عراق، چین دوم است.

    1. hasan می‌گوید

      چه ربطی به ازادی خرمشهر داشت ؟

  4. حسين ميري می‌گوید

    صد در صده امروز سایت‌های خارجی کولاک کردن گوگل هم اعلام کرده رختش رو جمع میکنه؟