آیا اینترنت جایزه صلح نوبل را می‌برد !

یک وب سایت معتبر ایتالیایی اینترنت را نامزد جایزه صلح نوبل کرده و برای کار خود دلایل جالبی دارد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی  Tgdailyبه احتمال فراوان اینترنت نامزد دریات جایزه نوبل صلح خواهد گردید.

برندگان جایزه نوبل هرساله توسط تعدادی زیادی  کارشناس و متخصص و قاضی از میان نامزدهای هر رشته انتخاب و اعلام می‌شوند.

ستاد اعلام نامزدی اینترنت و پشتیبانی آن از طریق وب سایت معتبر ایتالیایی Wired Italy‘s تشکیل شده و شروع به کار کرده است.

آلفرد نوبل در وصیت‌نامه خود گفته است که این جایزه باید «به کسی که بهترین یا بیشترین کوشش را در راه برادری ملل یا انحلال و کاهش ارتش‌ها یا تشکیل و ترغیب کنفرانس‌های صلح کرده باشد.» تعلق گیرد .جایزه نوبل صلح تنها جایزه نوبل است که در استکهلم داده نمی‌شود. این جایزه هر ساله در اسلو پایتخت نروژ اهدا می‌شود.

در همین زمینه ریکاردو لونا سردبیر سایت Wired Italy‘s معتقد است که اینترنت شبکه‌ای از رایانه‌ها نیست بلکه شبکه‌ای بسیار بزرگ از اجتماع  انسان‌ها است.

“بزرگترین روابط اجتماعی بشر در حال حاضر وجود دارد و اینترنت بهترین سلاح برای گسترش دوستی و اخوت در بین ملل است و در حال حاضر با گسترش در میان ملتها کمک شایانی به گسترش علم در میان جوامع داشته است”

در صورت تحقق این امر اینترنت در کنار افرادی چون باراک اوباما رئیس جمهور امریکا،کوفی عنان ,مادر ترزا قرار می‌گیرد.

اسامی برندگان در روز 4 اکتبر اعلام خواهد شد و مشخص نیست در صورت برنده شدن  اینترنت جایزه 1.4 میلیون دلاری و مدال آن را چه کسانی بر سینه خواهند زد.

به نقل از ویکیپدیا آلفرد برنارد نوبل  شیمی‌دان، مهندس، مبتکر و اسلحه‌ساز سوئدی است که به عنوان مخترع دینامیت شناخته می‌شود. او از سال ۱۸۹۴ تا روز فوتش صاحب اسلحه‌سازی بزرگ بوفورس بود و در تغییر آن از یک کارخانه ذوب آهن به یک توپخانه سازی مدرن و یک کارخانه تولید مواد شیمیایی نقشی اساسی داشت. وی در آخرین وصیت نامه خود سرمایه حیرت انگیزش را برای تامین هزبنه‌های جایزهٔ نوبل اختصاص داد. عنصر شیمیایی نوبلیم به احترام او نام‌گذاری شده‌است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.