مایکروسافت عدالت را میان مرورگرها رعایت می‌کند!

شرکت اپرا اعلام کرده است که این پنجره مایکروسافت باعث شده است که دریافت مرورگر این شرکت در کشورهای اروپایی در برخی اوقات به سه برابر برسد.

1

فارنت: سازندگان ویندوز از تعیین الگوریتمی خبر می‌دهند که بر مبنای آن چگونه پنج مرورگر محبوب جهان را در صفحه انتخاب مرورگر پیش‌فرض در هنگام نصب ویندوز قرار دهند.

پیش از این از اقدام مایکروسافت برای عرضه پنجره انتخاب مرورگر پیش‌فرض خبر داده بودیم و اکنون بنا بر نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف گزارش‌ها حاکی از آن است که این پنجره اقبال را نسبت به دانلود سایر مرورگرها افزایش داده و عرصه را برای حضور بیشتر آنها فراهم کرده است.

پنجره انتخاب مرورگر در ویندوز که به تازگی از سوی مایکروسافت به کاربران اروپایی عرضه شده به آنها هنگام اولین استفاده از مرورگر اینترنت‌اکسپلورر امکان استفاده از سایر مرورگرها و حتی حذف مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را می‌دهد.

اما مایکروسافت در اقدامی تازه از رعایت عدالت در نحوه چینش این مرورگرها در این پنجره خبر داده و اعلام کرده که بر اساس الگوریتم این شرکت احتمال دارد حتی مرورگر اینترنت‌اکسپلورر در جای اخر و در برخی مواقع مرورگر کروم شرکت گوگل نیز در مکان اول قرار بگیرد و با این اقدام شانس را میان این مرورگرها برای انتخاب از سوی کاربران تقسیم کرده است.

این اقدام مایکروسافت که پس از صدور حکم کمیسیون ضدانحصارطلبی اروپا در پاسخ به شکایت شرکت اپرا صورت گرفت و بر روی به‌روزرسان‌های جدید ویندوز و برای کاربران اروپایی عرضه شده است باعث آن شده که میزان کاربران سایر شرکت‌ها نیز افزایش یابد.

شرکت موزیلا عرضه‌کننده مرورگر محبوب فایرفاکس اعلام کرده است که پس از ظاهر شدن این پنجره از ابتدای ماه مارس این پنجره باعث دانلود 50 هزار نسخه این مرورگر شده است که البته در قیاس با دانلود روزانه تقریبا نیم‌میلیون بار فایرفاکس ناچیز به نظر می‌آید.

اما در همین حال شرکت اپرا اعلام کرده است که این پنجره مایکروسافت باعث شده است که دریافت مرورگر این شرکت در کشورهایی نظیر بلژیک، فرانسه، انگلیس، لهستان و اسپانیا در برخی اوقات به سه برابر برسد.

در همین حال شرکت های تولید کننده مرورگرهای با محبوبیت کمتر نسبت به عدم حضور خود در این پنجره اعتراض داشته‌اند و در شکایتی به اتحادیه اروپا از شانس کم خود برای حضور در این پنجره خبر داده‌اند.

این دادخواست به امضای شرکت‌های تولیدکننده مرورگرهایی نظیر Avant, Flock, Maxthon, Slim, Sleipnir و  Green browsers رسیده است. شرکت‌هایی که شاید اگر در این پنجره ظاهر نشوند شاید هیچ شانسی برای عرض اندام نخواهند داشت.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسين ميري می‌گوید

    اینجوری خوبه ایول به مایکروسافت؟… .