مایکروسافت دست شما را صفحه لمسی می‌کند

این فناوری در پاسخ به نیازهای انسان در دنیای دیجیتال و خلاصی او از دست گجتهای گوناگون و سیم های دست و پاگیر است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily مایکروسافت بر روی فناوری کار می‌کند که در طی آن دست کاربران به یک صفحه لمسی همه کاره تبدیل می‌شود.

مایکروسافت و محققان دانشگاه “کارنگی مون” در حال کار بر روی یک بازوی مکانیکی هستند که شاید روزی بازوی انسان را به یک صحه لمسی تبدیل کند.

این فناوری اصولا به خاطر پاسخدهی جامع و سزیع به نیازهای انسان در دنیای دیجیتال شکل گرفته است به عنوان مثال ورزشکاری را تصور کنید که هنگام دویدن عادت دارد به موسیقی گوش فرا دهد و مشخص است که عوض کردن قطعات موسیقی برای او آسان نیست ویا روزی را تصور کنید که در یک مکان شلوغ در حالی که در یک دستتان خرید سنگینی را در دست دارید می خواهید پاسخ پیام کوتاه دوستتان را هم بدهید و یا می خواهید کانال تلویزیون خود را عوض کنید ولی کنترل را پیدا نمی‌کنید  این فناوری ممکن است به این دردسرها پایان دهد.

این فناوری که “SkinPut ” نام گرفته است بر این اساس کار می‌کند که وقتی شما با انگشت به قسمت‌های مختلف دست خود ضربه می‌زنید بر حسب نوع ضربه امواج با شدت و فرکانس‌های مختلف تولید می‌شوند و یک حسگر از هزاران حسگری که در دست به کار رفته  این امواج را دریافت کرده و به مرکز سیستم می‌فرستد تا مشخص شود منظور کاربر از این فرمان چیست و  یک پروزکتور بسیار کوچک نیز که به بازو متصل شده  تصویر را بر روی ساعد و کف دست منعکس می‌کند.

یکی از توسعه دهندگان این سیستم می گوید:

“این سیستم همیشه همراه کاربر بوده و به طور طبیعی قابل حمل است و ما می خواهیم کاربران دنیای مدرن را از دست گجت‌های دست و پا گیر و سیمهای بلندشان خلاص کنیم”

محققان ادعا می‌کنند این سیستم به خوبی عمل کرده و دارای دقتی بالای 80 درصد است و حتی وقتی کاربر در حال حرکت است به خوبی عمل می‌کند.

لینک ویدیو این فناوری در یوتیوب

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. طراحی سایت می‌گوید

    خیلی جالب بود. موفق باشید!