پزشکان با« M.R.I» با انسان در کما ارتباط برقرار کردند

بعضی از این بیماران نشانه هایی از آگاهی را پس از بررسی اسکن‌ها نشان داده‌اند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Inthenews دانشمندان ثابت کردند در حدود 40 درصد از بیمارانی که دارای زندگی نباتی یا همان کما هستند قادر به برقرای ارتباط و درک موقعیت اطراف خود هستند.

دانشمندان بر اساس مطالعات وسیعی که در واحد علوم مغز و اعصاب دانشگاه کمبریج به اتفاق پزشکان  بلژیکی بوسیله اسکن تصویر برداری MRI  بر روی مغز 54 نفر از افرادی که دارای زندگی نباتی هستند انجام دادند به این نتایج رسیدند.

این دانشمندان نتیجه گرفتند که 5 نفر از این بیماران نشانه‌هایی از آگاهی را پس از بررسی اسکن ها نشان داده‌اند و نسبت به پیامهای پصوتی واکنش نشان می‌دادند.

به عنوان مثال یک مرد جوان 29 ساله که دچار آسیب مغزی شدید در یک تصادف رانندگی شده بود قادر به پاسخگویی به سوالی در مورد درخواست این تصویربرداری بوده است.

دکتر”آدریان اون”از شورای تحقیقات پزشکی و نویسنده کتاب در این مورد گفت:”ما وقتی به نتایج این تحقیقات رسیدیم شگفت زده شدیم و نه تنها این اسکن ها به ما می گوید  که بیمار در حالت زندگی نباتی نیست ، برای اولین بار ما اثبات کردیم که با این راه کار جدید بیمار می تواند با ما ارتباط برقرار کند”.

با این حال نتایج ذکر شده مورد تردید است و به عنوان مثال چگونه می توان بین پاسخ مثبت و یا منفی بیمار و یا اینکه منظور اصلی بیمار کدام است اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی امید می‌رود با پیشرفت این تحقیقات به راهکارهایی جدید در مورد ارتباط با این بیماران دست پیدا کنند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.