5 جانشین شایسته برای اینترنت اکسپلورر

در این مطلب قصد داریم 5 جانشین شایسته برای این مرورگر معرفی کنیم تا کاربرانی که هوس ترک مرورگر اینترنت اکسپلورر را در سر دارند با گزینه‌های جایگزین آشنا باشند.

11

فارنت: به دنبال مشکلات فراوان مرورگر اینترنت اکسپلورر که برای همه تبدیل به یک عادت شده و در این اواخر حمله به سرورهای گوگل در چین که ناشی از ضعف امنیتی در این مرورگر بود و کار به جایی رسید که حتی دولت چند کشور اروپایی، شهروندان خود را به کنار گذاشتن این مرورگر ترغیب کردند در این مطلب قصد داریم 5 جانشین شایسته برای این مرورگر معرفی کنیم تا کاربرانی که هوس ترک این مرورگر را در سر دارند با گزینه‌های جایگزین آشنا باشند.

با هم مشخصات این 5 مرورگر را مرور می‌کنیم:

موزیلا فایرفاکس (Firefox):

نسخه 3.6 فایرفاکس جدیدترین نسخه از این مرورگر بسیار محبوب در جهان است که بعد از مدت‌ها توانست مرورگر اینترنت اکسپلورر را از صدر به پایین بکشاند و دارای ویژگی‌های جالبی است.

بنا بر ادعای بنیاد موزیلا  نسخه جدید 20 درصد سریعتر از نسخه‌های قبلی است و افزوده‌شدن ویژگی بروز رسانی که پلاگین‌های مرورگر شما را بررسی کرده و در صورت وجود نسخه جدیدتر شما را آگاه می‌سازد، آن را جالب‌تر کرده است.

یکی از قابلیت‌های فایرفاکس امکان تبدیل آن به مرورگری مطابق با سلیقه هر فرد است. برای این کار فایرفاکس دو مورد را در نظر گرفته است. اول توانایی‌های مرورگر، دوم ظاهر آن.

شخصی سازی توانایی‌های فایرفاکس با کمک فایل‌هایی با حجم کم به نام گسترش (Extension) ممکن می‌شود.

این گسترش‌ها در واقع تکه‌های کوچک برنامه‌اند که قابلیت‌های مختلفی را به این مرورگر می‌افزایند. تم‌های مختلف این مرورگر هم شخصی‌سازی ظاهر آن را راحت می‌کند.

برای دانلود آخرین نسخه این مرورگر می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

فلوک(Flock):

مرورگر کمتر شناخته شده‌ای در بین کاربران اینترنتی است که البته تا حدودی مختص شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر است این مرورگر مناسب برای کاربرانی است که می‌خواهند مرورگر خود را با پایگاه اجتماعی فیس‌بوک ادغام شده ببینند.

شما می‌توانید در این مرورگر به راحتی یک صفحه یوتیوب، فیس‌‌بوک و وب‌سایت مورد علاقه خود را به طور همزمان مشاهده کنید.

برای دانلود نسخه‌ای از این مرورگر که تا 15 زبان مختلف را به صورت رسمی پشتیبانی می‌کند می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

کروم (Chrome):

بهترین مرورگر برای استفاده از وب‌سایت‌های مولتی مدیا با به همراه داشتن ویژگی زبانه (Tab) پیشرفته برای بازکردن صفحات با امنیت بیشتر و با سرعت بالاتر است.

اگر شما در هنگام کار با این مرورگر  زبانه دارای علامت قفل مشاهده کردید به این معنی است که بازدید از  آن سایت برای شما دارای مشکلات امنیتی است و اگر چنین علامتی نباشد می‌توانید به راحتی در آن وب‌سایت گشت و گذار کنید.

برای دانلود آخرین نسخه‌ از این مرورگر می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید. البته متاسفانه گوگل کاربران ایرانی را از دانلود این مرورگر رایگان محروم کرده و شما می‌توانید با کمی جستجو آن را در دیگر سایتها پیدا کرده و دانلود کنید.

اپرا( (Opera:

اپرا در حال حاضر در کنسول بازی نینتندو یعنی Wii  نیز استفاده می‌شود و مرورگر “اپرا مینی” محبوب‌ترین مرورگر در دنیای تلفن‌های همراه است و جالب است بدانید که مرورگر اپرا در سال 2000 اولین مرورگری بود که ویزگی زبانه (تب) را معرفی کرد و امکان اینکه اگر مرورگر را به صورت تصادفی بسته شد امکان بازگرداندن آنها وجود داشته باشد.

اجزا اصلی اپرا عبارتند از مرور بر پایه‌ تب‌ها ،امکانات کوچک و بزرگنمایی صفحات ،تنوع اشکال نشانگر موس و یک بخش مدیریت بارگذاری یکپارچه.

از نظر امنیتی اپرا دارای یک محافظ داخلی در مقابل حملات فیشینگ و برنامه‌های موسوم به Malware مثل کرم‌ها یا اسب‌های تروای رایانه‌ای است.

برای دانلود نسخه ای از این برنامه می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

سافاری (Safari):

دقیقا معادل اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت برای شرکت اپل است و یک محیط کاربر دوست و مشابه فروشگاه اپل یعنی آیتونز دارد.

این مرورگر همچنین دارای امکان نشان دادن سایت‌های پربازدید شده و اشتراک ساده خبرخوان‌های سایت‌های پربازدید است.

برای دانلود نسخه‌ای از این مرورگر می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

منبع: inn.ir

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

11 نظر برای این مطلب
  1. یاسر می‌گوید

    من هم از 10 سال پیش تا الان از اپرا به عنوان مرورگر اصلی خودم استفاده کردم. بقیه مرورگرها رو هم در کنار اون دارم برای مواقع خاص، مثل بعضی سایتهای ایرانی که به علت ناشی بودن طراح اون رو فقط با IE تست میکنن.
    اپرا اولین مرورگری بود که زبانه ها، Mouse Gestures، اسکین، Speed Dial امکان بازکردن زبانه های بسته شده، بازگشت مرورگر به وضعیت قبل از بسته شدن و بسیاری امکانات دیگر رو معرفی کرد و بقیه از اونها کپی برداری کردن.
    هم اکنون هم بسیاری امکانات دیگه داره که بقیه هنوز کپی برداری نکردن مثل: مدیریت ایمیل و چت، توربو، یونایت، اپرا لینک، دراگون فلای …. حتی افزونه هایی به اسم Widget هم داره که کارهای مختلفی از بازی گرفته تا نقاشی و هواشناسی و …. میشه داخل مرورگر انجام داد.
    همه اینها رو در کنار سرعت بالای اون و امکان سفارشی سازی فوق العاده و امنیت بالا قرار بدید تا متوجه بشید که اگر از اپرا استفاده نمی کنید حتما دارید ضرر می کنید.

  2. علی می‌گوید

    اپرا همیشه حرف برای گفتن داشته…
    هر روز هم حرف های بیشتری برای گفتن داره…

  3. امیر می‌گوید

    نسخه 10.50 و در آینده 11 اپرا حرفهای زیادی برای گفتن داره.

  4. علی می‌گوید

    آقایان سعید ها!!
    لازمه چند نکته را یاد آوری کنم:

    1. آزمون اسید، ربطی به سرعت مرورگر نداره و فقط درصد پشتیبانی از استاندارد ها رو مشخص میکنه. (البته فقط بعضی از استاندارد های وب رو!!)

    2. نیازی به افزونه در اپرا نیست، برای حذف تبلیغات (افزونه ی adblock) از گزینه ی block content در مرورگر استفاده کنید (روی صفحه کلیک راست کنید و block content رو انتخاب کنید. با کلیک بر روی تصاویر و فایل های پلیر و فلش و … شاخه آنها را حذف کنید یا با نگه داشتن دکمه شیفت و کلیک روی آن، فقط همون فایل را به لیست سیاه مرورگر اضافه کنید. برای حذف اسکریپت ها هم، تیک کنار گزینه ی enable javascript, java, plugins & cookies رو از مسیر tools – quick preferences انتخاب و آنها را غیر فعال کنید. برای عدم لود شدن فایل های خاص هم میتونید از همون دیالوگ block content پسوند فایل رو وارد لیست کنید. مانند swf.* که فایل های swf رو فیلتر میکنه. (البته با انتخاب enable plugins هم همین اتفاق می افته، با این تفاوت که با انتخاب اون گزینه، تمامی پلاگین های نصب شده روی مرورگر غیر فعال میشود.)

    امنیت، سرعت و امکانات و نوآوری رو فقط در اپرا میشه پیدا کرد.
    من از نسخه 3 اپرا کاربر این مرورگر هستم و به این مورد افتخار میکنم. روزی بیش از 15 ساعت با اپرا کار میکنم و از مرورگرهای دیگه فقط در موارد اضطراری (مثلا باز بودن پنجره های بسیار زیاد یا صفحات ناسازگار با اپرا) استفاده می کنم.

  5. saeedv658 می‌گوید

    وای بنظر من بهترینش Google Chrome
    وقتی با Chrome کار کنی
    دیگه واست جایگزینی نداره
    البته به نظر من
    نمی دونم واسه چی هرچی ثبت نامه کنکورو سایت دانشگاه هست باید با ie باز کرد
    دلیلش چیه من که همه پلاکین رو هم نصب میکنم
    واقعا چرااااااااااااااااااا

  6. سعید می‌گوید

    دوستی اومدن و دلیل اوردن برای کوچ از اپرا به فایرفاکس…..چند نکته که باید یاداور بشم1-95درصد کاربران مرورگر رو بدون افزونه استفاده میکنن پس شما نمیتونی به مدد دو تا افزونه ادعا بکنی فایرفاکس از اپرا امنتر هست.این مسئله مثل این میمونه که ما دو ماشین استاندارد رو با هم مقایسه کنیم و یکی به لحاظ ایمنی دیگری رو با فاصله بسیار زیاد شکست بده.اونوقت صاحب اتومبیل شکست خورده بره کلی وقت بگذاره ماشین خودشو از حالت استاندارد در بیاره کلی اهن کشی کنه گارد نصب کنه و بیاد بگه حالا که من خودمو کلی دستکاری کردم بیا با هم یک مسابقه ایمنی بدیم به شرطی که تو در همون حالت استاندارد باشی و من تقویت شده2-نفوز و هک کردن امری نیست که یک افزونه 100کیلوبایتی بتونه جلوی اونرو بگیره.وقتی مرورگر به ینترنت متصله صدها پورت باز هست که هکرها از این پورتها برای نفوذ استفاده میکنن نه یک اسکریپت که شما بخواین با این افزونه100 کیلوبایتی جلوشو بگیرین.اگر چنین بود که دیگه در دنیا هیچکس موفق به هک نمیشد3-فیال PDF بالا نشون میده فایرفاکس اونقدر سوراخ و حفره امنیتی داره که به این راحتی قابل ترمیم نیست4-فایرفاکس مرورگری شدیدا مبتنی بر افزونه .و اسکریپت هست.پس خیلی راحت میشه با معرفی افزونه تقلبی بدون اینکه شما متوجه بشی به فایر فاکس نفوذ کرد بدون اینکه افزونه NO SCRIPT شما بتونه کاری انجام بده.چون با اسکریپت مورد حمله قرار نگرفتین بلکه با خود افزونه الوده شدین5-اپرا مثل فایرفاکس از اسکریپت پشتیبانی میکنه با این تفاوت که به صورت پیش فرض غیر فعال هست یعنی میشه گفت بدون اینکه چیزی روش نصب کرده باشین خودش اسکریپت مخفی رو اجرا نمیکنه مگر اینکه شما در خواست کنین.ضمنا با نصب اسکریپتهای شناخته شده در اپرا میتونین مثل فایرفاکس امکانات جدیدی به اون اضافه کنین.برای مثال من اسکریپتی برای یوتیوب نصب کردم که وقتی لینک کلیپی رو باز میکنم در اون صفحه امکانات جالبی از جمله دکمه دانلود او کلیپ دکمه فرمت MP4.FLV.یا حتی با کیفیت HD برام نمایش داده میشه که میتونم در هر کدوم از این مشخصات دانلودش کنم.پس اپرا هم قابل توسعه هست

  7. سعید می‌گوید

    اما در ارتباط با مطلبی که دوستمون سعید نوشت باید عرض کنم :
    بنده هم تا حدود 3 هفته پیش فقط از Opera استفاده می کردم ، ولی از اون موقع تا حالا از Firefox استفاده میکنم. دلیلش هم افزونه هایی هست که داره ، یکی از افزونه های فوق العاده ای که داره و باعث شده من از Opera به Firefox کوچ کنم افزونه Adblock هست که میشه باهاش تبلیغات سایت ها رو حذف کرد و این باعث افزایش بسیار زیاد سرعت لود شدن سایت ها میشه ، از طرف دیگه Firefox در حالت عادی امن ترین مرورگر نیست بلکه با افزونه هاش هست که امن میشه و باعث شده انقدر طرفدار پیدا کنه. یکی از افزونه های امنیتی که حتما اسمش رو شنیدید افزونه NoScript هست . کسانی که با Firefox کار کردن میدونن که با انواع افزونه هایی که داره میشه یه مرورگر کاملا دلخواه و دوست داشتنی و در عین حال امن رو ساخت . به نظر من Opera باید در این زمینه یه تکونی به خودش بده.

  8. سعید می‌گوید

    جناب مدیر ، اون سعید اول که نظر گذاشت بنده بودم . نظر دوم و سوم یک سعید دیگه است . (فقط محض اطلاع گفتم)

  9. سعید می‌گوید

    با سپاس از اینکه نظر منو درج کردین.اما باید بگم من شدیدا طرفدار اپرا هستم و روزی 10ساعت با این مرورگر کار میکنم.اگر کمی از اکسپلورر حمایت کردم دلیلش اینه که فکر میکنم طرفداران فایرفاکس خیلی بیش از حد این مرورگر رو بی عیب نشون دادن و برای این کار شدیدا اکسپلورر رو تقبیح کردند تا خودشون رو بالا بکشن.اما لینک سایت امنیتی بالا که قرار دادم نشون میده چه بسا اکسپلورر تا حدی امنتر از فایر فاکس هست اما به خاطر تعداد کاربران بالا بیشتر مورد حمله قرار میگیره.ضمنا اپرا امکانات جدیدی هم به نسخه اخرش اضافه کرده که شما نگفتین.اون هم امکان اشتراک گذاری فایل بین دو مرورگر هست بدون اینکه لازم باشه فایل رو در وبسایتی اپلود کنین.میشه گفت سرور های اپرا 10گیگ فضای رایگان در اختیار کاربر میگذاره تا بتونه به راحتی فایل ها رو با دوستانش به اشتراک بگذاره.ضمنا قابلیت توربو اپرا هم این امکان رو میده تا این مرورگر هنگام باز کردن عکس ها اونهارو فشرده کنه و سرعت اینترنت ما رو افزایش بده.صدها امکانات دیگه هم این مرورگر داره که در بارش باید کتاب نوشت نه کامنت.میتونم بگم مرورگر فقط اپرا

  10. سعید می‌گوید

    دلیل اینکه اکسپلورر هدف تعداد زیادی از هکر ها قرار میگیره سهم بسیار بالای اون از بازار هست نه نا کارامد بودن این برنامه.میشه گفت چون بیشتر ازش استفاده میشه بیشتر هم هدف قرارش میدن.ضمنا دوستانی که میگن فایرفاکس امن هست باید بدونن نا امنترین مرورگر فایرفاکس هست اما چون مثل اکسپلورر تو چشم نیست صداش در نمیاد.البته فایرفاکس از اکسپلورر6و7 بسیار امنتر هست اما در مقابل 8 بسیار نا امن هست.اما از شانس بد مایکروسافت هکر ها برای نفوذ این بار از کامپیوتر هایی استفاده کردند که اکسپلورر روشون نصب بود و همین شد که مایکروسافت شدیدا تحت فشار قرار گرفت….حالا واسه اینکه گفته هام براتون مستدل باشه لینک دو سایت رو براتون قرار میدم که میتونه براتون جالب باشه
    http://acid3.acidtests.org/ این سایت مرجع تست سرعت براوزر هایی هست که برای وب گردی استفاده میکنین.سرعت موتور جاوا اسکریپت برنامه رو براتون از 100 اندازه گیری میکنه و بهتون اعلا میکنه.تنها برنامه ای که در دنیا از 100 میتونه 100 بگیره OPERA هست.یعنی سریعترین مرورگر دنیا.فایرفاکس نمره ای بهتر از 93 نمیگیره و اکسپلورر هم اصلا قادر به پاس کردن این تست نیست
    http://www.cenzic.com/downloads/Cenzic_AppSecTrends_Q1-Q2-2009.pdf
    این لینک هم مربوط به یک از معتبرترین شرکت های فعال در زمینه امنیت اینترنت هست و نتیجه تحقیقاتشون در مورد مرورگرها.اگر به صفحه12 این فایل برین میبینین که یه چه سورت دقیقی امنیت مرورگرها رو سطح بندی کرده و نا امنترین ورورگرها به ترتیب عبارتند ار:
    1:FIRFOX با44%حفره امنیتی
    2:SAFARI با35%
    3:INTERNET EXPLORER با15%
    4:OPERA و تنها دارا بودن 6%از حفره های امنیتی شناخته شده در جهان
    پس میشه نتیجه گرفت در حال حاظر سریعترین و امنترین مرورگر دنیا اپراست و اکسپلورر فقط چون تعداد مصرف کننده بیشتری داره بیشتر هدف حمله قرار میگیره

    فارنت: ممنون جناب سعید نظر شما برای استفاده بقیه و اطلاع از نظر یک طرفدار اینترنت اکسپلورر درج شد.

  11. سعید می‌گوید

    جدیدترین ورژن Google Chrome رو میتونید از اینجا دانلود کنید :
    http://www.filehippo.com/download_google_chrome

    فارنت: تشکر جناب سعید