انتشار وصله امنیتی بسیار مهم مایکروسافت برای اینترنت اکسپلورر

هکرها با استفاده از مشکل امنیتی این مرورگر ، هفته گذشته حملات شدیدی را به سرورهای گوگل انجام داده بودند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز شرکت مایکروسافت وصله امنیتی برای اینترنت اکسپلورر منتشر کرد.

ارائه این وصله امنیتی در پی بروز حملات شدید و سازماندهی شده  هکرها در چین به سرورهای گوگل برای دستیابی به  صندوق پست الکترونیکی فعالان حقوق بشر در این کشور است.

بعد از این حملات ،  شرکت مایکروسافت ضعف امنیتی این مرورگر را دلیل این حملات دانست و حتی چند کشور اروپایی شهروندان خود را به جایگزینی مرورگر دیگری به جای اینترنت اکسپلورر توصیه کردند.

چندی پیش شرکت سایمانتک که از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده نرم افزارهای امنیتی است ضعف این مرورگر را دلیل به خطر افتادن امنیت بیش از 100 وب سایت بزرگ دانسته بود.

در ادامه گزارش سایمانتک آمده است که این ضعف امنیتی به قدری خطرناک است که وقتی کاربران در حال مرور وب سایت‌های مشهور هستند هکرها به راحتی می توانستند کنترل رایانه کاربر را در دستان خود بگیرند.

گفتنی است که مایکروسافت این وصله امنیتی را بسیار مهم و کاربران را ملزم به نصب این وصله کرده است. برای دریافت و نصب این وصله امنیتی می توانید به این اینجا مراجعه کنید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.