گوگل هیچ پیشنهادی برای « اسلام » ندارد!

شما در کادر جستجوی گوگل اگر “اسلام است” را تایپ کنید با هیچ پیشنهادی مواجه نمی‌شوید

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Theregister جمله “Islam is” در گوگل سانسور شد.

شاید شما هم در هنگام کار با جستجوگر گوگل متوجه شده‌اید که شما وقتی کلمه ای را تایپ می‌کنید خود گوگل چند پیشنهاد را برای ادامه آن کلمه به شما پیشنهاد می‌کند اما در مورد ادامه جمله Islam is چنین اتفاقی نمی‌افتد.

این اتفاق وقتی جالب‌تر می‌شود که شما در ادامه تایپ کلمه مسیحیت است پیشنهادهای گوگل شامل “مزخرف است”  و برای دین یهود هم به “یهودیت غلط است” میرسیم.

شایان ذکر است که گوگل از ماه دسامبر سال 2009 شروع به راه‌اندازی بخش پیشنهاد گوگل کرد و کاربران در هنگام تایپ کلمه با پیشنهاد های گوگل شامل اظهار نظرهای درست و غلط مواجه می‌شوند.

گوگل در این مورد گفته است که این یک اشکال فنی است و به زودی مرتفع می‌گردد ولی از قول گوگل مدتها می‌گذرد و خبری از رفع سانسور نیست.

شایان ذکر است که سیستم جستجوی موتور گوگل بر اساس الگوریتم‌ها است و الگوریتمها نیز توسط مهندسان گوگل نوشته شده است پس به این نتیجه می‌رسیم که این کار عمدی است.

سوال کاربران اینترنتی این است: “اگر گوگل به عمد شروع به مسدود کردن پبشنهادات در مورد اسلام کرده است آیا این برای همیشه است؟”

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. dsgdhg می‌گوید

    شما مثل اینکه خیلی عقبین و خواهشا خبر هایتان را به روز کنین. الان وقتی این کلمه را وارد می کنین به هزار پیشنهاد گوگل بر می خورین. خواهشا الان دیگه این خبر را بردارین چون صحت ندارد.

    فارنت: ممنون دوست عزیز اگر چه ما این خبر رو به نقل از یک پایگاه خبری معتبر کار کردیم و هنگام انتشار خبر صحت اون رو بررسی کردیم اما حرف شما درسته و الان گوگل این موضوع رو برطرف کرده و طبق معمول بدترین توهین ها رو در این پیشنهادات برای عبارت Islam is قرار داده..