توئیتر استفاده از پسوردهای واضح را ممنوع کرد

توئیتر استفاده از بیش از 370 کلمه واضح و بیش از حد آشکار را که کاربران به عنوان کلمه عبور استفاده می‌کردند را ممنوع کرده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف سرویس میکرو وبلاگ نویسی توئیتر از قرار دادن پسوردهای بسیار آسان و واضح هنگام ثبت نام کاربران جدید جلوگیری می‌کند و کاربران این سایت پس از تحقیقات فراوان متوجه شده اند که این کلمات عبور به صورت یک سورس برنامه‌نویسی در این سایت قرار گرفته‌اند.

این تعداد کلمه های عبور که در حدود 370 کلمه است شامل مواردی همچون کلمه‌های عبور عمومی مانند “12345” و “Pass” و همچنین نام اتومبیل‌ها مانند پورشه ، فراری و همچنین تیم‌های فوتبال مانند چلسی و آرسنال است.

موارد دیگری مانند اسامی وب سایت‌های رایگان و یا یک فیلم پرطرفدار نیز جزو پسوردهای ممنوع قرار گرفته است به عنوان مثال اولین فیلم جنگ ستارگان یعنی ” THX1138″ جرج لوکاس نیز در این فهرست قرار دارد.

در سال 2009 ،موسسه بیمه CPP متوجه شد که نیمی از کلمه‌های عبور کاربران اینترنتی برای ورود به سیستم بانکداری الکترونیکی،خریدهای اینترنتی و همچنین شبکه‌های اجتماعی یکسان است و این تحقیقات همچنین نشان داده است که از 5 نفر،یکی از آنها کلمه عبور خود را به نام حیوان خانگی خود تغییر می‌دهد و حدود 10 درصد افراد نیز تاریخ تولد،ازدواج و نام فرزندان خود را برای کلمه عبور  استفاده می‌کنند.

توصیه کارشناسان امنیتی برای کلمه عبور قوی این نکته است که کلمه عبور  باید از حروف ،اعداد و حتی علائم نقطه گذاری شده استفاده شود و پسوردها  باید به طور منظم تغییر پیدا کرده و کاربران نباید برای خدمات آنلاین خود نیز از کلمه عبور یکسان استفاده کنند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.