کروم ، سافاری را به مکان چهارم فرستاد

مرورگر اینترنت اکسپلورر بیشترین کاهش را در بازار مرورگرها داشته و نسخه 8 این مرورگر محبوبترین نسخه این سری است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی کامپیوترورلد مرورگر کروم گوگل موفق شد مکان سوم مرورگرها را از دستان سافاری خارج کند.

مرورگر سافاری توانست با تصاحب 4.63  درصد بازار مرورگرها ،بعد از مدت‌ها مرورگر سافاری را با 4.46 درصدبه رتبه چهارم بفرستد و امنتظار میرود که این مرورگر به فایرفاکس نیز نزدیک‌تر گردد.

گفتنی است که افزایش رتبه گوگل از 0.7 درصد در سپتامبر 2008 آغاز گردید و ممکن است که رتبه فعلی نیز به خاطر عرضه نسخه‌های آزمایشی برای لینوکس و مک نیز افزایش پیدا کند.

از نکات دیگر اینکه مرورگر اینترنت اکسپلورر تقریبا در تمام طول سال افت کاربر را داشته که سرعت آن در نیمه دوم سال 2009 افزایش خیلی بیشتری داشته است.

بیشترین افزایش در میان مرورگرها را مرورگر نروژی اپرا داشته است که توانسته است با یک جهش خارق‌العاده سهم خود را به 2.4 درصد برساند.

و خبر بد برای طرفداران فایر فاکس از دست دادن سهم بازار به میزان 0.1 درصد است که این میزان را به 25 درصد رسانده است.

و در آخر همچنان حرکت روبه سقوط اینترنت اکسپلورر طبق روال چند ساله ادامه دارد و در این میان اینترنت اکسپلورر 8 محبوبترین نسخه این مرورگر است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.