گوگل به کارمندانش 2.3 میلیارد دلار هدیه سال نو داد

کارمندان گوگل سهام 300 دلاری را در عرض چند ماه 617 دلار فروخته و به ثروت فراوانی رسیدند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی CnetNews شرکت گوگل به مانند سنت همه شرکت‌ها در آغاز سال نو به کارمندانش هدیه می‌دهد.

سال پیش این هدیه یک تلفن همراه آندروئید(G1) بود و در سال قبل تر از آن  نیز گوگل به هر کدام از کارمندانش 1000 دلار خالص بدون مالیات هدیه داد.

پیش بینی کارشناسان این بود که امسال نیز گوگل به کارمندانش یک دستگاه تلفن همراه Nexus One را هدیه دهد که با توجه عدم عرضه عمومی کمی بعید به نظر می‌رسد.

در ماه مارس گوگل تقریبا به تمامی کارمندان خود امکان خرید سهام این شرکت را بدین صورت که سهامی که درسال  2007 در حدود 740 دلار ارزش داشت را با قیمتی در حدود 300 دلار دریافت کنند اعطاء کرد.

البته در حدود 85 درصد پرسنل گوگل این سهام را که افت قیمت شدیدی پیدا کرده بود را خریداری کردند زیرا آنها به گوگل و مدیران خود اعتقاد داشتند و داستان از این جا شروع شد

برای اولین بار بعد از دو سال افت قیمت وحشتناک ،سهام 300 دلاری کارمندان گوگل به 617 دلار رسید و این یعنی دو برابر مقدار سرمایه گذاری پرسنل بود و از آنجایی که کارمندان در حدود 7.6 میلیون سهام را خرید و فروش کرده بودندثروتی در حدود 2.3 میلیارد دلار نصیب کارمندان گوگل شد و با تخمین اینکه گوگل در حدود 20 هزار کارمند دارد برای هر کدام از پرسنل در حدود 117 هزار دلار سود آوری داشته است که البته این مقدار سود دهی برای تمامی 360 میلیون سهام گوگل با سود دهی کمتر نیز بوده است.

به نظر نگارنده این بهترین کادوی سال نو در بین تمامی شرکت‌ها به پرسنل خود بوده است به نظر شما اینطور نیست ؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.