کشف جدید دانشمندان؛ بدبینی طبیعی است..!

مغز در برخورد با مسائل،همیشه بر اساس تجارب قبلی و احتمالات آماری،عمل می‌کند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily ،دانشمندان می‌گویند در انسان بدبینی طبیعی است.

دانشمندان بر اساس استفاده از یک مدل رایانه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که مغز بر اساس احتمالات آماری تصمیم‌گیری می‌کند و این درحالی است که برای سالیان متمادی دانشمندان در فکر کشف این مطلب بودند که چگونه مغز بر اساس چندین نتیجه متناقض ، قادر به تصمیم گیری بوده و یا می تواند برای انتخابات از میان کاندیداهای سیاسی یک نفر را انتخاب کند.

بر اساس مطالعه “شیائو ونگ” استاد عصب شناسی دانشکده پزشکی و علوم اعصاب کاولی که در  مجله علوم طبیعی اعصاب منتشر شده  نشان می‌دهد که سیناپس احتمالا بر اساس محاسبات احتمالی آماری قادر به استنتاج آماری است.

انیشتن یکی از دانشمندانی بوده که به بدبینی معروف بوده است.

او نتایج این مطالعه را با بررسی دقیق یک مدل رایانه‌ای که دقیقا همانند ساختار عصبی مغز انسان است  بدست آورده است.

پروفسور یانگ این قضیه را با مثالی روشن می‌کند:

“وقتی افراد خود را برای خوردن غذایی ناشناخته اماده می‌کنند مغز آنها به صورت خودکار،عوامل درخشان و یا برجسته‌تر غذایی را بررسی کرده و با تطابق با تجارب قبلی و بر اساس یک محاسبه احتمالی آماری برای خوردن یا نخوردن غذا تصمیم‌گیری می‌کنند”.

پروفسور وانگ نام این پدیده در مغز را  “اساس ارزش‌گذاری احتمالی” نام نهاده‌اند که مغز همیشه در بررسی یک مورد به تجارب قبلی و احتمالات رجوع می‌کند.

بنا بر این قانون مغز،وقتی شما در ریه‌های خود بعد از عکسبرداری سایه می‌بنید، مغز شما طبق محاسبه آماری احتمال سرطان را می‌دهد هر چند که این احتمال یک درصد باشد.

در واقع مغز همیشه کمترین احتمال منفی را نیز در نظر می‌گیرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.