و انسان پرواز کرد …!!

شاید شما هم فیلم مرد آهنی و یا فیلم بی‌باک (Daredevil) را تماشا کرده‌اید که انسان در آن به وسیله یک گجت که بر پشت خود می‌بست می‌توانست به راحتی و با سرعت بالا در آسمان پرواز کند اکنون گویا این رویا به حقیقت می‌پیوندد.

1

فارنت: شاید شما هم فیلم مرد آهنی و یا فیلم بی‌باک (Daredevil) را تماشا کرده‌اید که انسان در آن به وسیله یک گجت که بر پشت خود می‌بست می‌توانست به راحتی و با سرعت بالا در آسمان پرواز کند اکنون گویا این رویا به حقیقت می‌پیوندد.

به گزارش پایگاه اینترنتی “Dvice”  یک شرکت آلمانی به نام “Spelco” می‌دهد  که یک شرکت معتبر در ساخت وسایل پروازی است، موفق به ساخت گجتی شده است که توانایی پرواز را به انسان می‌دهد و این گونه رویای ان روزهای انسان را به واقعیت تبدیل می‌کند.

این گجت که نام “جت‌من” را بر آن نهاده‌اند در آن هیچ گونه موتوری به کار نرفته و در حقیقت یک گلایدر کوچک است که شما می‌توانید با آن در ارتفاع 10 کیلومتری از هواپیما پریده و با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در آسمان به چپ و راست حرکت کرده و مسافتی در حدود 50 کیلومتر را با آن طی کنید و در نهایت با بازشدن چتر نجات به آرامی در سطح زمین فرود آیید.

یکی از نکات قابل توجه اینکه جت‌من رادار گریز بوده و رادارهای نظامی قادر به تشخیص آن نیستند و شرکت سازنده آن اعلام کرده است که به دنبال ساخت مدل توسعه‌یافته‌تری از این وسیله است که دیگر نیازی به چتر نجات نداشته باشد.

شاید شما هم برای داشتن یکی از اینها در حال نقشه ریختن هستید اما باید بگوییم که این جت‌من همین الان هم دارای مشتریان فراوانی است ولی هنوز شرکت تولیدکننده تصمیمی برای عرضه آن ندارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پیمان می‌گوید

    باز هم سلام،

    جت من به ایوز روسی گفته میشه که یک سویسییه و اون وسیله ای رو که نوشتید به خودش میبنده و پرواز میکنه، رکورد های جالبی گرفته ولی در رکورد آخری فعلا چند صد متری کم اوورده و در دریای مدیترانه سقوط کرد (که البته طوریش نشده).

    توضیحات بیشتر رو از اینجا مطالعه بفرمایید

    http://en.wikipedia.org/wiki/Yves_Rossy