جنون سرعت؛ پیش نمایش “Blur” منتشر شد

به هم کوبیده‌شدن ماشین‌ها و گریز از دست پلیس و بدل‌شدن به راننده‌ای قهار را در این بازی تجربه خواهید کرد.

0

فارنت: همواره در میان بازی‌های ویدیوئی و در میان سبک‌های این بازی‌ها، بازی‌های اتومبیل‌رانی سبک ریسینگ یا همان مسابقات رانندگی از پرطرفدارترین سبک‌ها به شمار می‌روند که بازی‌های پرطرفداری را روانه بازار کرده و طرفداران خاص خود را دارند.

از بهترین بازی‌های این سبک می‌توان به  “Need For Speed”و “Dirt” اشاره کرد.

به تازگی استودیوی Bizarre متعلق به شرکت بزرگ Activision نسخه دمو و یا نمایشی بازی “Blur” را منتشر کرده است.

به مناسبت انتشار این نسخه نمایشی این بازی به نقد و بررسی آن می‌پردازیم:

مشخصات:

سازنده ناشر سبک پلاتفرم تاریخ عرضه
Bizarre Creations Activision

Street Racing

PC , PS3 , Xox360 TBA 2010

استودیوی Bizarre تصمیم گرفته است که این بازی را یک بازی cul-de-sac (بن بستی ) دیگر در سبک راکد و ایستایی racing تبدیل کند که به مدد صاحب و ناشر جدید خود Activision ، می خواهد سوراخ و ضربتی به بازار فروش آشفته ی بازی ها وارد کند . در مصاحبه با سازندگان بازی در شرکت Bizarre ، آن ها هم مانند سازندگان GRID و Race Pro از بازی خود تعریف بسیار زیادی تعریف می کنند، اما با دسترسی داشتن به تعداد بیشتری از مردم به یک نتیجه ی بهتر و قابل استناد تر برای این قضاوت درباره ی Blur می رسیم . NFS نام قابل ذکری است ، اما در این سبک بازی های بزرگ دیگری هم وجود دارد که در نسل طلایی و قدیمی بازی های arcade racer قرار دارند مانند Road Rush ، Out Run و عنوان بزرگ و شاهکار این سبک که میلیون ها نسخه از آن فروخته شد و هنوز هم وجود دارد یعنی Mario Kart .

پس از چند ساعت بازی کردن با دموی بازی می توانید به این تالار مشاهیر نام های دیگری هم اضافه کنید : زرق و برق خیابانی Midnight Club ، توازن اسلحه های WipEout ، مبارزه ها و تکه تکه شدن Burnout و PGR . البته Blur به طور کامل شبیه PGR نیست اما توازن ، کنترل و فیزیک ماشین های بازی کاملا از PGR گرفته شده است .

مکان های مسابقه از تنوع خوبی برخوردار است و شامل صحرا ، حومه ی شهر ، کوهستان ، جنگل و البته شهر می شود که معمولا مکان های شهری معمولا کوچک ها کهنه و قدیمی هستند تا مکان های تورسیتی .

در دموی بازی مکان های Los Angles ، Nevada و London وجود داشت که همگی پر جزئیات بودند و به طور مثال ترک نوادا از آشغال های صنعتی ساخته شده بود و پر از خرت و پرت های صنعتی بود . تا به حال لوکیشن های San Francisco ، اسپانیا و توکیو معرفی شده اند که البته در نسخه ی اصلی بازی مکان های بیشتری نیز در نظر گرفته شده است .

با همه ی اینها Blur یک بازی Arcade Racer قوی است که با کلکسیون بزرگ و بی عیبی که از ماشین های مختلف دارد تقویت شده است . محیط های جذاب و نور پردازی (مسیر های بازی معمولا در محیط های نیمه تاریک است تا نور های نئونی pwer-up ها بهتر دیده شده و شلوغی بهتر نشان داده شود ) از جمله نکات بسیار مثبت بازی است . اما Bizarre برای بهتر شدن این بازی آستین های خود را بالا زده است .

نحوه ی پیشرفت و دریافت مسابقه ها در Blur حالت یک RPG خطی را دارد و شما برای دریافت هر چیز جدیدی از طریق یک شبکه ی اجتماعی ساختگی مطلع می شوید و این شبکه از بخش های محلی مختلفی تشکیل شده است. حال این اطلاعات که به دست شما می رسد می تواند یک مسابقه ی جدید ، یک ماشین جدید و یا یک اپگرید جدید باشد . دوستان شما برای شما کامنت می گذارند و یا به شما E-mail می زنند و شما را به مسابقات جدید دعوت می کنند که در این بین و در هنگام کار با منوهای بازی آهنگ های جالبی پخش می شود که بسیار جذاب است

Blur توانایی قرار گرفتن در میان بزرگان سبک street racing را دارد و با نوآوری هایی که دارد و هم چنین کم بودن بازی هایی در سبک مشابه ، می تواند امیدی به فروش بالا و موفقیت در بازار های جهانی داشته باشد . به هر حال Bizarre یکی از با استعداد ترین استودیو های بازی سازی است که عناوین خوب بسیار زیادی را نیز در کارنامه ی خود دارد و مطمئنا آنها از پروژه ای مانند Blur به سادگی نمی گذرند . باید تا سال 2010 صبر کرد و دید Blur چه نمایشی خواهد داشت .

پایان مطلب/

منبع: بازی‌نما

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.