جنگ سرد به دنیای سایبر کشیده شد

کشورهای مانند روسیه و امریکا این قابلیت را دارند که حملات سایبر را بر علیه سایر کشورها راه اندازی کنند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی  “Sfgate” شرکت نرم‌افزارهای امنیتی ” McAfee” اعلام کرد که خطر وقوع جنگ سرد در دنیای سایبر وجود دارد.

این شرکت اعلام کرد که کشورهایی مانند روسیه, چین, فرانسه, آمریکا و اسراییل دارای قابلیت‌های تکنولوژیکی هستند که امکان  حملات بی سر وصدا را بر علیه دولت‌های دیگر به آنها می‌دهد.

“آلپرویچ”  سخنگوی این شرکت گفت: “ما معتقدیم که احتمال وقوع جنگ سایبر وجود دارد و کشورهای ذکر شده این قابلیت را دارند تا از این قابلیت برای مقاصد نظامی استفاده کنند. البته احتمال جنگ سایبر در رتبه آخر احتمالات وجود دارد و احتمال  گزینه های دیگر بیشتر است.”

این شرکت نگرانی خود را از ضعیف  بودن زیر ساخت کشور آمریکا در بخش های خصوصی مانند حمل و نقل, مخابرات, درمان و خدمات ابراز کرد.

این نکته قابل توجه است که در جنگی که بین گرجستان و روسیه در سال گذشته میلادی بر سر منطقه ” اوستیای جنوبی” صورت گرفت تمامی وب‌سایت‌های کشور گرجستان از سوی دولت روسیه مورد حمله قرار گرفت و به طور کامل دسترسی کاربران را به سایت‌های دولتی گرجستان مسدود کرد.

در موردی دیگر نیز می‌توان به نفوذ دولت کره شمالی به رایانه‌های دولتی کره جنوبی و اختلال در ارتباط بین این کشور و کشور آمریکا اشاره کرد.

در پایان این گزارش شرکت “McAfee” خواستار یک جلسه عمومی با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی و دانشگاهیان برای توجیه و آماده سازی برای احتمال وقوع  این جنگ سرد شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.